Publicerad: 2024-11-06
Junior IT- supporttekniker till ett företag i Nässjö
Är du tekniskt kunnig och trivs med att hjälpa andra? Som IT-supporttekniker blir du företagets problemlösare, redo att stötta användare i deras dagliga tekniska utmaningar och bidra till smidiga arbetsprocesser. I denna roll får du en viktig funktion där din förmåga att snabbt felsöka och leverera lösningar gör stor skillnad för både kollegor och verksamheten.
OM TJÄNSTEN
I rollen som IT-supporttekniker hos vår kund blir du en viktig del av ett engagerat team där du ansvarar för att ge snabb och service-minded IT-support till ca 300 användare. Du kommer att hantera supportärenden via telefon, Teams och mail, och säkerställa att all teknisk utrustning fungerar optimalt i verksamheten. Ditt arbete omfattar allt från felsökning och installation av datorer, telefoner, surfplattor och kringutrustning till beställningar av teknisk utrustning och abonnemang. Dessutom ansvarar du för underhåll av teknik i konferensrum och skrivare, samt att dokumentera ärenden för att säkerställa effektiv hantering och spårbarhet.
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support, är van vid att hantera ärendehantering och dokumentation, samt har en stark servicekänsla och tycker om att lösa problem. Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Beställa datorer, telefoner, surfplattor, mobiler och kringutrustning
* Installation av mjukvara
* Felsökning av teknisk utrustning såsom datorer, mobiler och kringutrustning
* Leverans och underhåll av datautrustning, teknikutrustning i konferensrum och skrivare
* Supportera 300 användare i olika ärenden
* Dokumentation av ärenden
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning inom IT eller teknik
- Har minst 1 års erfarenhet av en liknande roll som supporttekniker i en Help-Desk funktion
- Har god förståelse om datorer, telefoner och Windows operativsystem
- Har kunskaper i Microsoft Office 365
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
Det är meriterande om du har
- Kunskap inom: Follow- me Print, iOS, Android, Adobe Reader, Teams, Bitlocker, OneDrive, Intune, LastPass, Xensam och Heimdal
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
Övrigt:
För att ge dig den bästa starten kommer introduktionen att ske både i Nässjö och på plats i Stockholm under den första månaden. Under denna period kan du räkna med att tillbringa 1–3 dagar per vecka i Stockholm för att få en grundlig onboarding och möjlighet att bygga relationer med teamet på plats.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
I rollen som IT-supporttekniker hos vår kund blir du en viktig del av ett engagerat team där du ansvarar för att ge snabb och service-minded IT-support till ca 300 användare. Du kommer att hantera supportärenden via telefon, Teams och mail, och säkerställa att all teknisk utrustning fungerar optimalt i verksamheten. Ditt arbete omfattar allt från felsökning och installation av datorer, telefoner, surfplattor och kringutrustning till beställningar av teknisk utrustning och abonnemang. Dessutom ansvarar du för underhåll av teknik i konferensrum och skrivare, samt att dokumentera ärenden för att säkerställa effektiv hantering och spårbarhet.
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support, är van vid att hantera ärendehantering och dokumentation, samt har en stark servicekänsla och tycker om att lösa problem. Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Beställa datorer, telefoner, surfplattor, mobiler och kringutrustning
* Installation av mjukvara
* Felsökning av teknisk utrustning såsom datorer, mobiler och kringutrustning
* Leverans och underhåll av datautrustning, teknikutrustning i konferensrum och skrivare
* Supportera 300 användare i olika ärenden
* Dokumentation av ärenden
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning inom IT eller teknik
- Har minst 1 års erfarenhet av en liknande roll som supporttekniker i en Help-Desk funktion
- Har god förståelse om datorer, telefoner och Windows operativsystem
- Har kunskaper i Microsoft Office 365
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
Det är meriterande om du har
- Kunskap inom: Follow- me Print, iOS, Android, Adobe Reader, Teams, Bitlocker, OneDrive, Intune, LastPass, Xensam och Heimdal
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
Övrigt:
För att ge dig den bästa starten kommer introduktionen att ske både i Nässjö och på plats i Stockholm under den första månaden. Under denna period kan du räkna med att tillbringa 1–3 dagar per vecka i Stockholm för att få en grundlig onboarding och möjlighet att bygga relationer med teamet på plats.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.