Publicerad: 2024-11-06
Inköpsadministratör till Schneider Electric
Vill du vara en del av ett innovativt företag med starka utvecklingsmöjligheter och en internationell miljö? Vi söker nu en inköpsadministratör till Schneiders team i Sundsvall för omgående start. Uppdraget är på cirka 7 månader som start, med möjlighet till förlängning.
Schneiders Digital Energy-verksamhet erbjuder en bred portfölj av mjukvara, hårdvara och serviceerbjudanden för att förbättra byggnaders energieffektivitet, användarupplevelse och säkerhet. På Schneider möjliggör dem för fastighetsägare och operatörer att minska sina koldioxidutsläpp genom optimerad och fullt automatiserad hantering av energikällor, energiförbrukning och energilagring.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsadministratör blir du en viktig administrativ resurs för Schneiders projektledare och servicetekniker. Du kommer att hantera en bredd av inkommande ärenden via e-post, med frågor kring inköp, uppdateringar av priser, tider och valutor från både interna team och externa servicepartners. En del av arbetet innebär också att koordinera med Schneiders Finance-team, där frågor om inköpsordrar (PO) ofta uppkommer.
Utöver att hantera inköpsärenden kommer du att arbeta proaktivt med processförbättringar. I samarbete med inköpsavdelning och Buisness Support-ledare kommer du att vara delaktig i att skapa smidigare och mer effektiva arbetsflöden och förbereda en framtida processuppsättning.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet av inköpsadministration och är van att arbeta självständigt. Du är strukturerad och har en stark känsla för service. Rollen kräver initiativförmåga och att du är bekväm med att arbeta parallellt i olika system. Eftersom Schneiders koncernspråk är engelska är det viktigt att du har goda kunskaper i både tal och skrift.
Du har en stark digital kompetens och är van att arbeta i Microsoft Office. Erfarenhet av ERP-system, gärna Business Central, och betalningsprogram som Medius är önskvärd. Det är dessutom meriterande om du har arbetat med strukturerade processer och förbättringsarbete.
Låter det intressant och vill du vara med och bidra till en mer hållbar och digitaliserad värld? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hos Schneider får du arbeta i en stimulerande miljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt.
Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv! Schneider ElectricTM skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
Schneiders Digital Energy-verksamhet erbjuder en bred portfölj av mjukvara, hårdvara och serviceerbjudanden för att förbättra byggnaders energieffektivitet, användarupplevelse och säkerhet. På Schneider möjliggör dem för fastighetsägare och operatörer att minska sina koldioxidutsläpp genom optimerad och fullt automatiserad hantering av energikällor, energiförbrukning och energilagring.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsadministratör blir du en viktig administrativ resurs för Schneiders projektledare och servicetekniker. Du kommer att hantera en bredd av inkommande ärenden via e-post, med frågor kring inköp, uppdateringar av priser, tider och valutor från både interna team och externa servicepartners. En del av arbetet innebär också att koordinera med Schneiders Finance-team, där frågor om inköpsordrar (PO) ofta uppkommer.
Utöver att hantera inköpsärenden kommer du att arbeta proaktivt med processförbättringar. I samarbete med inköpsavdelning och Buisness Support-ledare kommer du att vara delaktig i att skapa smidigare och mer effektiva arbetsflöden och förbereda en framtida processuppsättning.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet av inköpsadministration och är van att arbeta självständigt. Du är strukturerad och har en stark känsla för service. Rollen kräver initiativförmåga och att du är bekväm med att arbeta parallellt i olika system. Eftersom Schneiders koncernspråk är engelska är det viktigt att du har goda kunskaper i både tal och skrift.
Du har en stark digital kompetens och är van att arbeta i Microsoft Office. Erfarenhet av ERP-system, gärna Business Central, och betalningsprogram som Medius är önskvärd. Det är dessutom meriterande om du har arbetat med strukturerade processer och förbättringsarbete.
Låter det intressant och vill du vara med och bidra till en mer hållbar och digitaliserad värld? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hos Schneider får du arbeta i en stimulerande miljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt.
Om verksamheten
När du arbetar för Schneider Electric arbetar du för ett företag som fokuserar på sina medarbetare. Vi är stolta över att främja mångfald, inkludering, utveckling av människor och integration mellan arbetsliv och privatliv! Schneider ElectricTM skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ