Publicerad: 2024-11-07
Inbound Manager
Vi söker en engagerad Inbound Manager till Julas huvudkontor i Skara!
Som chef på Jula har du en viktig roll och funktion. Vi vill att du inspirerar och vägleder ditt team, snarare än att bara ge direktiv. Det är inte din titel som driver vår framgång, utan ditt ledarskap.
Självklart har du uppgifter, mål och planer att uppfylla. Men det är din förmåga att leda, motivera och engagera ditt team som verkligen gör skillnaden!
Julas inbound-avdelning är en viktig del av den totala logistiksprocessen. Som Inbound Manager är du ansvarig för att säkerställa Julas varuförsörjning från våra leverantörer globalt till centrallagret i Skara. Du ansvarar för leverans och lagerstyrning samt servicegraden på centrallagret- på så sätt bidrar avdelningen till välfyllda varuhus och ökad försäljning!
Ni jobbar tätt ihop med Assortment och Purchasing samt med Jula Logistik för att tillsammans säkra en effektivt Inbound-process. Du är aktiv i det dagliga arbetet sida vid sida med ditt team och visar vägen genom att stötta där det behövs. Du analyserar flödet, följer upp och diskuterar förbättringar med ditt team för att uppnå maximal effektivitet och kvalitet. Kanske kommer någon med en ny idé för att få god servicegrad och på så sätt skapa en bra kundupplevelse, och du uppmuntrar dem att prova.
Din avdelning består av fem st Inbound Planner, och tillsammans arbetar ni för att säkerställa Julas flöden till centrallagret. Ni jobbar även tight med Supply Chain-avdelning i Asien. Du själv rapporterar till Purchasing Manager och kommer ingå i ledningsgruppen för Purchasing.
Är detta du?
Är du en ledare med ett starkt affärssinne och en passion för logistik? Är du nyfiken och uppmuntrar nya idéer? Tror du på kraften i teamwork och på att bygga ostoppbara team? Har du även en hög entreprenörsanda, vågar prova samt fatta beslut som bidrar till vår tillväxt?
Då kan du vara en ledare för oss på Jula!
Vad finns i ditt CV?
För att lyckas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av ledarskap inom logistik, gärna inom retail. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Erfarenhet av att följa upp KPI:er är viktigt. Har du arbetat med Relex är det meriterande.
Vad erbjuder vi?
Att vara på en ostoppbar resa innebär förändring – och du är välkommen att påverka den. De uppgifter du utför, dina åsikter, handlingar och nya idéer spelar roll. På Jula kan du själv forma din karriär och nå dina mål med de möjligheter vi har att erbjuda.
Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket skratt och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och vi stöttar dig i din personliga och professionella utveckling.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fantastiska team? Skicka in din ansökan idag!
Information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, placeringsort, Skara. Start efter överenskommelse.
Har du frågor kan du kontakta Purchasing Manager, Nichlas Liljegren, nichlas.liljegren@jula.se Sista ansökningsdatum är 1 december. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.