Publicerad: 2024-11-07
Servicechef
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 14 000 anställda och finns idag i 21 länder. I Sverige är vi idag 1500 medarbetare.
Läs mer om hur det är att jobba på Anticimex på https://karriar.anticimex.se/.
Anticimex är ett innovativt serviceföretag som genom förebyggande åtgärder, avancerad teknik och hållbara lösningar skapar hälsosamma och trygga miljöer för både företag och privatpersoner världen över. Nu söker vi en servicechef som vill vara med och driva utvecklingen i vår marknadsledande organisation med 90 års branscherfarenhet och historia. Som servicechef på Anticimex får du en central roll i att fortsätta forma framtidens affärsstrategier. Du kommer att utveckla regionens affärsmöjligheter genom proaktiv försäljning, relationsbyggande och affärsutveckling.
Vad du gör
Du kommer att vara en viktig del i att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga starka kundrelationer och säkerställa att vi alltid levererar värde som möter kundernas behov och önskemål. Din affärsmässighet och analytiska förmåga kommer att spela stor roll i vår fortsatta utveckling. Du kommer också att vara en del av den regionala ledningsgruppen och ha inflytande på utvecklingen av både tjänsteutbud och arbetsprocesser.
Rollen innefattar
• Proaktiv kundbearbetning och försäljning för att utveckla och utöka våra kundrelationer
• Skapa och anpassa kunderbjudanden för att möta föränderliga marknadsbehov
• Leda omvärldsanalys och följa branschtrender för att säkerställa att vi ligger i framkant
• Koordinera och följa upp leveranskvalitet för att säkerställa kundnöjdhet och högsta servicenivå
• Aktivt bidra till vårt förbättringsarbete och sprida best practices inom regionen
• Stödja tekniker och operativa team i leveransen av våra tjänster
Vem du är
Vi söker dig som har ett starkt driv att utveckla både affärer och människor. Du motiveras av att arbeta proaktivt, har ett affärsmässigt sinne och är en skicklig relationsbyggare. Som ledare trivs du i att skapa förändring och drivs av att nå uppsatta mål och KPI:er. Du har förmåga att arbeta proaktivt och driva förändring i en dynamisk och konkurrensutsatt bransch.
Vi ser att du har
• Erfarenhet av att driva strategisk försäljning och affärsutveckling, gärna inom tjänstesektorn
• Ledarskapserfarenhet, gärna från en liknande roll där du ansvarat för både operativt och strategiskt arbete
• Erfarenhet av att arbeta med CRM- och affärssystem
• Högskoleutbildning eller motsvarande relevant bakgrund för rollen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, och gärna andra språk
• Körkort B
Vad du får
• En stimulerande och variationsrik arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter
• Gedigen introduktion och löpande vidareutbildning
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify
• Tjänstebil
Läs mer om våra medarbetare här: https://karriar.anticimex.se/stories
Vill du vara med och göra skillnad?
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss.
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex!
Läs mer om hur det är att jobba på Anticimex på https://karriar.anticimex.se/.
Anticimex är ett innovativt serviceföretag som genom förebyggande åtgärder, avancerad teknik och hållbara lösningar skapar hälsosamma och trygga miljöer för både företag och privatpersoner världen över. Nu söker vi en servicechef som vill vara med och driva utvecklingen i vår marknadsledande organisation med 90 års branscherfarenhet och historia. Som servicechef på Anticimex får du en central roll i att fortsätta forma framtidens affärsstrategier. Du kommer att utveckla regionens affärsmöjligheter genom proaktiv försäljning, relationsbyggande och affärsutveckling.
Vad du gör
Du kommer att vara en viktig del i att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga starka kundrelationer och säkerställa att vi alltid levererar värde som möter kundernas behov och önskemål. Din affärsmässighet och analytiska förmåga kommer att spela stor roll i vår fortsatta utveckling. Du kommer också att vara en del av den regionala ledningsgruppen och ha inflytande på utvecklingen av både tjänsteutbud och arbetsprocesser.
Rollen innefattar
• Proaktiv kundbearbetning och försäljning för att utveckla och utöka våra kundrelationer
• Skapa och anpassa kunderbjudanden för att möta föränderliga marknadsbehov
• Leda omvärldsanalys och följa branschtrender för att säkerställa att vi ligger i framkant
• Koordinera och följa upp leveranskvalitet för att säkerställa kundnöjdhet och högsta servicenivå
• Aktivt bidra till vårt förbättringsarbete och sprida best practices inom regionen
• Stödja tekniker och operativa team i leveransen av våra tjänster
Vem du är
Vi söker dig som har ett starkt driv att utveckla både affärer och människor. Du motiveras av att arbeta proaktivt, har ett affärsmässigt sinne och är en skicklig relationsbyggare. Som ledare trivs du i att skapa förändring och drivs av att nå uppsatta mål och KPI:er. Du har förmåga att arbeta proaktivt och driva förändring i en dynamisk och konkurrensutsatt bransch.
Vi ser att du har
• Erfarenhet av att driva strategisk försäljning och affärsutveckling, gärna inom tjänstesektorn
• Ledarskapserfarenhet, gärna från en liknande roll där du ansvarat för både operativt och strategiskt arbete
• Erfarenhet av att arbeta med CRM- och affärssystem
• Högskoleutbildning eller motsvarande relevant bakgrund för rollen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, och gärna andra språk
• Körkort B
Vad du får
• En stimulerande och variationsrik arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter
• Gedigen introduktion och löpande vidareutbildning
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify
• Tjänstebil
Läs mer om våra medarbetare här: https://karriar.anticimex.se/stories
Vill du vara med och göra skillnad?
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss.
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex!