Publicerad: 2024-11-07
Junior Trend Analytician
BAUHAUS som företag
BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård. Vi expanderar kraftigt på den svenska marknaden och finns med 24 varuhus från Umeå i norr till Malmö i söder. Affärsidén är att erbjuda störst sortiment till lägsta pris och med den bästa servicen, med konceptet ”allt under ett tak”. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.
Vår kundtjänst erbjuder ett arbete där du har många människor omkring dig. En trevlig och dynamisk arbetsplats som är under ständig utveckling. BAUHAUS kundtjänsts (Fråga BAUHAUS) huvudsyfte är att göra våra kunder nöjda via telefon, chatt och mejl, med målsättningen att ha branschens bästa kundservice. Vi arbetar mycket med internutveckling, vilket gör att det finns goda möjligheter för en lång karriär inom företaget då vi gärna rekryterar internt.
Genom att söka denna tjänst är du därför intresserad av att vara en del av att utveckla och skapa framtiden med Fråga BAUHAUS och ingå i ett stort nätverk av kollegor som varje dag gör sitt yttersta för att möta kundens behov.
Trend Analytics som arbetsområde
Enheten arbetar med att optimera arbetssätt för kundtjänsten genom att identifiera trender och mönster, hitta tillämpningar eller lösningar och realisera dem. En stor del av våra många kunders resor börjar på vår hemsida och vi är därför i nära samarbete med hemsidans avdelning. Arbetet sker oftast i projektform i olika konstellationer, baserat på var nyttan är som störst.
Som en del av trendanalytikgruppen analyserar du kundbeteende för att hitta mönster, dra slutsatser och ta fram underlag för att antingen agera eller inte agera på detta. Ett exempel kan vara att ett nyckeltal börjar avvika, där det då är viktigt att ta reda på varför detta sker (ex nytt kundbeteende, systemfel, processförändringar osv.). Därmed arbetar du med att ta fram underlag på avvikelsen och undersöker anledningen till att det skett. I vissa fall tar du även fram lösningsalternativ samt fördelar/nackdelar med lösningen.
Viktigt i rollen är att du har god affärsförståelse och förmågan att koppla ditt analysarbete till konkret nytta för både företaget och våra kunder i deras digitala resa. En medarbetare på enheten är nyfiken, noggrann, kreativ, lyhörd, initiativrik och kan komma till avslut med uppgifter. Den tar fram underlag för förändringsarbete och beslutsfattande, och agerar mest utifrån data och statistisk analys medan andra pratar mer om känsla.
Junior Trend Analytician som tjänst
Vi söker nu en Junior Trend Analytician för att utöka gruppen från två till tre personer. Du kommer att fokusera på den operativa delen av arbetet, med bland annat:
Driva och stödja genomförandet av diverse projekt under ledning av Senior Trend Analytician
Identifiera statistiska trender för vår kundtjänst och synliggöra dessa på en begriplig nivå för övrig personal
Säkerställa, i samspråk med Senior Trend Analytician, att vi anpassar verksamheten efter rådande trender
Optimera användandet utav kundtjänstens verktyg
Stärka kommunikationen mellan trendanalytikgruppen och resterande av Fråga BAUHAUS, samt identifiera och genomföra relevanta utbildningar
Vi behöver att du:
Har ett intresse för det tekniska (inget krav på specifik utbildning)
Har en god analytisk förmåga och kan se saker ur flera perspektiv
Har sinne för god struktur och dokumentation då flera projekt är igång samtidigt
Har ett driv att på egen hand hitta utvecklingsområden
Har lätt att tala inför en grupp
Har en pedagogisk ådra (lätt för att förklara komplicerade saker på ett okomplicerat sätt)
Har god samarbetsförmåga där gruppens mål kommer före personlig prestation
Har god förmåga att förstå och göra dig förstådd på engelska
Har kunskaper inom Excel
Meriterande är om du:
Har erfarenhet av liknande arbete samt att arbeta i projektform (planering, utförande, överlämning, analys)
Planera och koordinera utbildningar
Har erfarenhet av någon form av serviceyrke (men inte nödvändigtvis från en kundtjänst)
Har kunskaper inom Power BI
Övrigt
Friskvårdsbidrag (även personalgym i byggnaden)
Heltidstjänst (40 timmar per vecka) med flexibla arbetstider
Utgår ifrån vårt kontor i Sickla, men med möjlighet att arbeta hemifrån
6 veckors semester
Fri parkering
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista sökdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till en spännande framtid inom BAUHAUS.
BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård. Vi expanderar kraftigt på den svenska marknaden och finns med 24 varuhus från Umeå i norr till Malmö i söder. Affärsidén är att erbjuda störst sortiment till lägsta pris och med den bästa servicen, med konceptet ”allt under ett tak”. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.
Vår kundtjänst erbjuder ett arbete där du har många människor omkring dig. En trevlig och dynamisk arbetsplats som är under ständig utveckling. BAUHAUS kundtjänsts (Fråga BAUHAUS) huvudsyfte är att göra våra kunder nöjda via telefon, chatt och mejl, med målsättningen att ha branschens bästa kundservice. Vi arbetar mycket med internutveckling, vilket gör att det finns goda möjligheter för en lång karriär inom företaget då vi gärna rekryterar internt.
Genom att söka denna tjänst är du därför intresserad av att vara en del av att utveckla och skapa framtiden med Fråga BAUHAUS och ingå i ett stort nätverk av kollegor som varje dag gör sitt yttersta för att möta kundens behov.
Trend Analytics som arbetsområde
Enheten arbetar med att optimera arbetssätt för kundtjänsten genom att identifiera trender och mönster, hitta tillämpningar eller lösningar och realisera dem. En stor del av våra många kunders resor börjar på vår hemsida och vi är därför i nära samarbete med hemsidans avdelning. Arbetet sker oftast i projektform i olika konstellationer, baserat på var nyttan är som störst.
Som en del av trendanalytikgruppen analyserar du kundbeteende för att hitta mönster, dra slutsatser och ta fram underlag för att antingen agera eller inte agera på detta. Ett exempel kan vara att ett nyckeltal börjar avvika, där det då är viktigt att ta reda på varför detta sker (ex nytt kundbeteende, systemfel, processförändringar osv.). Därmed arbetar du med att ta fram underlag på avvikelsen och undersöker anledningen till att det skett. I vissa fall tar du även fram lösningsalternativ samt fördelar/nackdelar med lösningen.
Viktigt i rollen är att du har god affärsförståelse och förmågan att koppla ditt analysarbete till konkret nytta för både företaget och våra kunder i deras digitala resa. En medarbetare på enheten är nyfiken, noggrann, kreativ, lyhörd, initiativrik och kan komma till avslut med uppgifter. Den tar fram underlag för förändringsarbete och beslutsfattande, och agerar mest utifrån data och statistisk analys medan andra pratar mer om känsla.
Junior Trend Analytician som tjänst
Vi söker nu en Junior Trend Analytician för att utöka gruppen från två till tre personer. Du kommer att fokusera på den operativa delen av arbetet, med bland annat:
Driva och stödja genomförandet av diverse projekt under ledning av Senior Trend Analytician
Identifiera statistiska trender för vår kundtjänst och synliggöra dessa på en begriplig nivå för övrig personal
Säkerställa, i samspråk med Senior Trend Analytician, att vi anpassar verksamheten efter rådande trender
Optimera användandet utav kundtjänstens verktyg
Stärka kommunikationen mellan trendanalytikgruppen och resterande av Fråga BAUHAUS, samt identifiera och genomföra relevanta utbildningar
Vi behöver att du:
Har ett intresse för det tekniska (inget krav på specifik utbildning)
Har en god analytisk förmåga och kan se saker ur flera perspektiv
Har sinne för god struktur och dokumentation då flera projekt är igång samtidigt
Har ett driv att på egen hand hitta utvecklingsområden
Har lätt att tala inför en grupp
Har en pedagogisk ådra (lätt för att förklara komplicerade saker på ett okomplicerat sätt)
Har god samarbetsförmåga där gruppens mål kommer före personlig prestation
Har god förmåga att förstå och göra dig förstådd på engelska
Har kunskaper inom Excel
Meriterande är om du:
Har erfarenhet av liknande arbete samt att arbeta i projektform (planering, utförande, överlämning, analys)
Planera och koordinera utbildningar
Har erfarenhet av någon form av serviceyrke (men inte nödvändigtvis från en kundtjänst)
Har kunskaper inom Power BI
Övrigt
Friskvårdsbidrag (även personalgym i byggnaden)
Heltidstjänst (40 timmar per vecka) med flexibla arbetstider
Utgår ifrån vårt kontor i Sickla, men med möjlighet att arbeta hemifrån
6 veckors semester
Fri parkering
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista sökdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till en spännande framtid inom BAUHAUS.