Publicerad: 2024-11-08
Supply Chain Coordinator till HYDAC
Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med ett starkt driv? Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa smidiga processer från kundorder till leverans? Som Supply Chain Coordinator hos HYDAC får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och framåtriktad miljö, där du ansvarar för att samordna orderflödet och stötta teamet genom flera steg i leveranskedjan.
OM TJÄNSTEN
Som Supply Chain Coordinator hos HYDAC arbetar du både självständigt och teambaserat i en föränderlig miljö med högt driv och energi. Du kommer tillhöra en avdelning som består av 20 kollegor där 5 av dem utgör ditt team inom Supply Chain, både med inriktning mot order och inköp. I din roll har du ett operativt ansvar för orderprocessen mot kund, produktion, inköp och konstruktion.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos HYDAC. Uppdraget är långsiktigt.
Du erbjuds
- En sund, säker, engagerande och attraktiv arbetsplats där medarbetare kan växa både personligt och professionellt
- Möjligheten att arbeta flexibelt, både på kontoret och hemifrån
- En nyckelroll i leveranskedjan med flera kontaktytor, både externt och internt
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet består främst av:
* Beredning och registrering av tillverknings- och kundorder
* Hantering av kalkyler, leveransplaner, prognoser
* Internt sammanställa produktionsdokumentation inför projektstart och slutdokumentation av projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års erfarenhet inom orderberedning i en liknande bransch, helst inom industriproduktion
- Har goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är stark meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i SAP
Som person är du analytisk, lösningsorienterad och bra på att driva ditt arbete självständigt framåt. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt och arbetar målinriktat och strukturerat. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
HYDAC är ett globalt familjeägt bolag som finns i 50 länder. HYDAC säljer komponenter, system och servicetjänster. De är experter inom hydraulik, system- och vätsketeknik samt inom kylning och elektrifiering och tillhandahåller lösningar inom industriella applikationer och mobila fordon. Huvudkontoret finns i Spånga och det finns filialer och kontor runt om i hela Sverige. Läs gärna mer om HYDAC AB HÄR
OM TJÄNSTEN
Som Supply Chain Coordinator hos HYDAC arbetar du både självständigt och teambaserat i en föränderlig miljö med högt driv och energi. Du kommer tillhöra en avdelning som består av 20 kollegor där 5 av dem utgör ditt team inom Supply Chain, både med inriktning mot order och inköp. I din roll har du ett operativt ansvar för orderprocessen mot kund, produktion, inköp och konstruktion.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos HYDAC. Uppdraget är långsiktigt.
Du erbjuds
- En sund, säker, engagerande och attraktiv arbetsplats där medarbetare kan växa både personligt och professionellt
- Möjligheten att arbeta flexibelt, både på kontoret och hemifrån
- En nyckelroll i leveranskedjan med flera kontaktytor, både externt och internt
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet består främst av:
* Beredning och registrering av tillverknings- och kundorder
* Hantering av kalkyler, leveransplaner, prognoser
* Internt sammanställa produktionsdokumentation inför projektstart och slutdokumentation av projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års erfarenhet inom orderberedning i en liknande bransch, helst inom industriproduktion
- Har goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är stark meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i SAP
Som person är du analytisk, lösningsorienterad och bra på att driva ditt arbete självständigt framåt. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt och arbetar målinriktat och strukturerat. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
HYDAC är ett globalt familjeägt bolag som finns i 50 länder. HYDAC säljer komponenter, system och servicetjänster. De är experter inom hydraulik, system- och vätsketeknik samt inom kylning och elektrifiering och tillhandahåller lösningar inom industriella applikationer och mobila fordon. Huvudkontoret finns i Spånga och det finns filialer och kontor runt om i hela Sverige. Läs gärna mer om HYDAC AB HÄR