Publicerad: 2024-11-08
Lotterikontrollant
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Lotterikontrollant
Uddevalla kommun söker dig som vill ha ett intressant och viktigt uppdrag som lotterikontrollant.
Att ansvara för så kallade registreringslotterier är ett uppdrag som Uddevalla kommun har enligt Spellagen och innefattar bland annat att utse en lotterikontrollant för varje lotteri som får tillstånd att bedrivas. I uppdraget som kontrollant ansvarar du för att bestämmelserna i Spellagen iakttas samt att hänsyn tas till Spelinspektionens allmänna råd. Att vara lotterikontrollant är ett sätt att bidra till det ideella föreningslivet!
I uppdraget ingår bl. a. att hålla kontakt med föreningarnas lotteriföreståndare, följa och övervaka föreningarnas lotteriverksamhet, svara på frågor som rör lotterier från föreningarna och se till att föreningarnas lotteriföreståndare överlämnar redovisningar för lotterier och att de hamnar hos kommunen.
Lotterikontrollanten utför sitt arbete på uppdrag av Uddevalla kommun. Kommunen står för introduktionsutbildning till uppdraget. Ett lotteriuppdrag tar sammanlagt cirka 1-2 timmar i anspråk. Ersättningen är knuten till inkomna lotteriansökningar och utgår som ett arvode baserat på insatsbeloppet för varje lotteri.
Du som söker bör ha lägst gymnasieutbildning eller motsvarande och några års arbetslivserfarenhet. Du ska ha lätt för att samarbeta och uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt pålitlighet och skötsamhet. Det är en fördel om du har datorvana och har lätt för siffror.
B-körkort är ett krav.
Det är en fördel om du inte sitter i styrelsen i en ideell förening.
Ansökan bör innehålla en kort beskrivning av dig själv och vad du gjort tidigare samt minst två referenser.
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Lotterikontrollant
Uddevalla kommun söker dig som vill ha ett intressant och viktigt uppdrag som lotterikontrollant.
Att ansvara för så kallade registreringslotterier är ett uppdrag som Uddevalla kommun har enligt Spellagen och innefattar bland annat att utse en lotterikontrollant för varje lotteri som får tillstånd att bedrivas. I uppdraget som kontrollant ansvarar du för att bestämmelserna i Spellagen iakttas samt att hänsyn tas till Spelinspektionens allmänna råd. Att vara lotterikontrollant är ett sätt att bidra till det ideella föreningslivet!
I uppdraget ingår bl. a. att hålla kontakt med föreningarnas lotteriföreståndare, följa och övervaka föreningarnas lotteriverksamhet, svara på frågor som rör lotterier från föreningarna och se till att föreningarnas lotteriföreståndare överlämnar redovisningar för lotterier och att de hamnar hos kommunen.
Lotterikontrollanten utför sitt arbete på uppdrag av Uddevalla kommun. Kommunen står för introduktionsutbildning till uppdraget. Ett lotteriuppdrag tar sammanlagt cirka 1-2 timmar i anspråk. Ersättningen är knuten till inkomna lotteriansökningar och utgår som ett arvode baserat på insatsbeloppet för varje lotteri.
Du som söker bör ha lägst gymnasieutbildning eller motsvarande och några års arbetslivserfarenhet. Du ska ha lätt för att samarbeta och uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt pålitlighet och skötsamhet. Det är en fördel om du har datorvana och har lätt för siffror.
B-körkort är ett krav.
Det är en fördel om du inte sitter i styrelsen i en ideell förening.
Ansökan bör innehålla en kort beskrivning av dig själv och vad du gjort tidigare samt minst två referenser.