Publicerad: 2024-11-08

Accounting Manager till E-com bolag

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Till vår kund, ett stort E-com Bolag, söker vi nu en Accounting Manager.

Vill du vara en viktig kugge i hjulet för ett företag som präglas av en härlig och inspirerande arbetsmiljö? Då har du hittat rätt! Vi söker en Accounting Manager med team lead ansvar.

Din rollSom Redovisningsansvarig kommer du att ha en central roll i vårt team och vara ansvarig för alla delar av vår ekonomifunktion. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med CFO ochVD samtfå stora möjligheter att påverka och förbättra processer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:

  • Bokföring, bokslut och rapportering (månads- och årsbokslut)
  • Fakturahantering, avstämningar och momsrapportering
  • Budget och prognosarbete i samarbete med ledningen
  • Löpande förbättring av redovisningsrutiner och processer

Vem vi sökerVi tror att du är en noggrann och analytisk person med ett starkt driv och intresse för att arbeta i en föränderlig miljö.Du är självgående och kan arbeta effektivt där du får ta eget ansvar. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att vara en del av ett engagerat team.

Kvalifikationer:

  • Relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande
  • Minst 2-3 års erfarenhet av redovisning, gärna i en bred roll
  • Erfarenhet av arbete med bokslut, rapportering och avstämningar
  • Vana att arbeta i olika ekonomisystem (t.ex. Fortnox, Visma, eller liknande)
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vad vi erbjuderHos oss får du möjligheten att vara med från grunden och sätta prägel på en snabbt växande verksamhet. Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där alla är engagerade och drivna. För rätt person finns det stora möjligheter till utveckling och tillväxt inom bolaget!

Hos vår kund är det högt i tak, vilket innebär att du kommer få ta ansvar och utvecklas. De ser gärna att du vågar lyfta dina tankar och idéer, utveckling är något som premieras.

Vår kund erbjuder

  • En stimulerande arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
  • Attraktiva förmåner och konkurrenskraftig lön
  • Möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar mot gemensamma mål
  • Hybrid, dvs att du jobbar på kontoret vissa dagar och hemma vissa. Om så önskas.

Omfattning, arbetstider och tillträde

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från kontoret centralt i Stockholm. Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av kund.

Hur söker du?

Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på Johan.Iggbom@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

“We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm