Publicerad: 2024-11-08
Finsktalande Ekonomiassistent till nordiskt billing/AR-team
Nu söker vi på SJR dig som är Finsktalande Ekonomiassistent och har jobbat några år inom kundreskontra/billing. Detta är ett konsultuppdraget med start under november/december och inledningsvis på 12 månader. Därefter finns det stora möjligheter till förlängning alternativt överrekrytering till vår kund för rätt person. Vår kund är ett välkänt bolag inom mediabranschen och har sitt kontor beläget på Gärdet i Stockholm och här jobbar man enligt ett hybridupplägg om minst 50% på plats på kontoret.
Om tjänsten
I din roll som Finsktalande Ekonomiassistent välkomnas du till ett nordiskt billing/AR-team om totalt fyra personer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Svara på mejl från kunder.
• Ha dialog med interna intressenter.
• Bevaka att fakturor skickats ut och åtgärda eventuella felaktigheter.
• Genomföra manuell fakturering samt fakturering via fil.
• Boka intäkter och reserver.
• Göra vissa kontoavstämningar.
• Leta efter information i många olika system.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat några år som ekonomiassistent inom kundreskontra/ billing tidigare. Har du tidigare jobbat inom SAP är det en merit men inget krav. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel. Du bör vara en person som tycker om system, detta är en mycket systemtung roll och man behöver ganska snabbt känna sig trygg i många olika system. Vidare är det ett krav att du är flytande i finska, svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden bör du vara självgående, driven och initiativtagande. Du är hjälpsam och samarbetsvillig samtidigt som du är lösningsorienterad. Du är framåt och kommunikativ och har lätt för att skapa relationer och sprider härlig energi omkring dig. Hos kunden kommer du att ha mycket kontakt med interna befattningshavare samt externa kunder så det krävs att du har lite skinn på näsan och kan stå på dig i vissa dialoger.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-07.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om tjänsten
I din roll som Finsktalande Ekonomiassistent välkomnas du till ett nordiskt billing/AR-team om totalt fyra personer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Svara på mejl från kunder.
• Ha dialog med interna intressenter.
• Bevaka att fakturor skickats ut och åtgärda eventuella felaktigheter.
• Genomföra manuell fakturering samt fakturering via fil.
• Boka intäkter och reserver.
• Göra vissa kontoavstämningar.
• Leta efter information i många olika system.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat några år som ekonomiassistent inom kundreskontra/ billing tidigare. Har du tidigare jobbat inom SAP är det en merit men inget krav. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel. Du bör vara en person som tycker om system, detta är en mycket systemtung roll och man behöver ganska snabbt känna sig trygg i många olika system. Vidare är det ett krav att du är flytande i finska, svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden bör du vara självgående, driven och initiativtagande. Du är hjälpsam och samarbetsvillig samtidigt som du är lösningsorienterad. Du är framåt och kommunikativ och har lätt för att skapa relationer och sprider härlig energi omkring dig. Hos kunden kommer du att ha mycket kontakt med interna befattningshavare samt externa kunder så det krävs att du har lite skinn på näsan och kan stå på dig i vissa dialoger.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-07.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.