Publicerad: 2024-11-08
Account Manager
Om rollen
Vi fortsätter att växa och vi söker därför efter vår nästa Account Manager med inriktning på offentlig sektor. I den här rollen kommer du att vara en del av vårt säljteam i Stockholm där du fokuserar på att bygga och stärka relationer med offentliga aktörer i regionen. Du ansvarar över hela försäljningsprocessen, från första kontakt till långsiktig vidareutveckling av kundrelationer. Rollen innebär ett nära samarbete med offentliga myndigheter, kommuner och andra aktörer inom den offentliga sektorn för att möta deras behov inom IT-säkerhet.
Dina arbetsuppgifter
- Ansvar över hela säljcykeln – från första kontakt till uppföljning och vidareutveckling av offentliga kunder.
- Skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer med kunder inom den offentliga sektorn.
- Jobba tillsammans med tekniska experter för att skräddarsy lösningar som passar kundens unika behov och krav.
- Identifiera nya affärsmöjligheter inom den offentliga sektorn och boka möten för att utöka kundbasen.
- Hantera hela anbuds- och förhandlingsprocessen, inklusive offerter, avtal och andra relevanta dokument.
- Bygga och utveckla relationer med våra strategiska leverantörer för att säkerställa de bästa lösningarna för våra kunder.
- Säkerställa att våra lösningar levereras enligt avtal och kundens förväntningar.
- Identifiera och utveckla nya affärsområden och användningsområden inom befintliga konton för att skapa mervärde.
Varför oss?
- Möjlighet att samarbeta med några av IT-säkerhetsbranschens mest engagerade och kunniga experter.
- Arbeta i en flexibel arbetsmiljö som uppmuntrar nya idéer och proaktivitet.
- En Challenger-kultur som uppmuntrar nyfikenhet, initiativtagande och kunskapsdelning.
- En stark teamkänsla där du arbetar tillsammans med drivna kollegor som kompletterar och stöttar varandra.
- Vi ger dig unika utvecklingsmöjligheter, både inom din befintliga roll så som utbildningar och certifieringar men även inom organisation, nationellt och internationellt.
Vem är du?
- Vi söker dig som har god erfarenhet av B2B-försäljning inom IT.
- Du har gedigen kunskap om och erfarenhet av att navigera i offentliga upphandlingsprocesser.
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- Du har god förmåga att kommunicera och trivs med att bygga långvariga kundrelationer.
- Du trivs i en dynamisk miljö och uppskattar att arbeta i en prestigelös organisation med korta beslutsvägar.
Vi är Orange Cyberdefense
Orange Cyberdefense är Sveriges ledande bolag inom cybersäkerhet. Vår vision är att bidra till ett säkrare digitalt samhälle genom att förhindra och bekämpa olika typer av cyberbrott. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom ”Anticipate”, ”Identity”, ”Protect”, ”Detect” and ”Respond”.
Idag har vi ungefär 3000 anställda runt om i världen och 400 anställda i Sverige. På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med samma passion för cybersäkerhet- och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Det är anledningen till att vi säkerställer att vi hanterar alla ansökningar likvärdigt.
Rekryteringsprocessen
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Helena Feldt (helena.feldt@orangecyberdefense.com).