Publicerad: 2024-11-08

Inköpskoordinator – Telge Inköp

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.  

Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.

 

Så här säger Niclas Grundströmer, rekryterande chef, om rollen: Vi söker nu en utvecklingsinriktad inköpskoordinator till gruppen för Kundrelationer och utveckling. Rollen som inköpskoordinator är omväxlande och givande, med goda möjligheter att utvecklas både inom ditt område och inom bolaget. I gruppen Kundrelationer och utveckling stöttar vi våra kunder och kollegor i det dagliga arbetet med upphandlingsfrågor. Vi hanterar bland annat direktupphandlingar, avtalsförlängningar och fakturering inom Telgekoncernen, Södertälje kommun och dess grannkommuner samt deras bolag. Vi hanterar också verksamhetssystemen inom Telge Inköp.

 

Arbetsuppgifter och ansvar Som inköpskoordinator i gruppen Kundrelation och utveckling hos Telge Inköp ansvarar du för att hantera bolagets direktupphandlingar och avtalsförlängningar. Du spelar en central roll i att driva processutveckling inom gruppen, deltar aktivt i kategoriseringsarbetet och följer upp KPI:er och måltal. Dessutom är du en viktig kontaktperson för frågor och ärenden från både kunder och externa intressenter, vilket bidrar till att stärka Telge Inköps kundrelationer och affärsmål.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med önskat startdatum 2025-01-31.

 

Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.

 

Vår önskelista För rollen som inköpskoordinator krävs en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, samt erfarenhet från en administrativ roll, till exempel inom ekonomi eller kundservice. Vi söker dig med dokumenterat god administrativ förmåga, som ser möjligheter i digitaliserade arbetssätt och har erfarenhet av att delta aktivt i utvecklingsarbete. Det är viktigt att du har en god social förmåga och är duktig på att samarbeta, samt att du har en stark känsla för service och kan stötta dina kollegor. Som person är du öppen, modig, personlig och enkel – egenskaper som genomsyrar Telges kärnvärden. Rollen kräver dessutom goda kunskaper i Office 365.

 

Plus i kanten Tidigare arbete inom inköp, särskilt i en roll som kravställare, beställare eller inköpssamordnare, är meriterande. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av projekt- och processledning. Har du dessutom kunskap om LOU och erfarenhet av upphandlingsverktyg blir vi extra glada.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

 

Sista ansökningsdatum 6 december 2024

 

Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Niclas Grundströmer du ska kontakta, på 072 210 47 10. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

 

Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.

 

Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

 
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Södertälje

Populära jobb i Södertälje