Publicerad: 2024-11-08
Projektägare till Micasa Fastigheter
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Micasa Fastigheter fortsätter växa och söker därför ytterligare en projektägare till avdelningen Fastighetsutveckling.
Detta är en tjänst som nyligen infört för att möta den ökade projektvolymen och säkerställa projektets kvalitet och kundnöjdhet.
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.
Antalet äldre i Stockholms stad växer och Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa projektägare som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!
Om tjänsten
Som projektägare bidrar du till utvecklingen av bolagets fastigheter genom att agera beställare i större projekt och vara huvudansvarig för projekten och dess resultat under förstudie till avslut för ombyggnadsprojekten samt under programskede till avslut för nybyggnadsprojekten. Du ansvarar för kundnöjdheten och kunddialogen i projekten, säkerställer projektens kvalitet och uppställda krav utifrån bolagets ramprogram och projekteringsanvisningar samt ansvarar för avvikelsehanteringen.
Tillsammans med projektledaren säkerställer du att projektets ekonomi inte överstiger budget samt att hållbarhets- och miljömålen uppnås. Under projektgången håller du förvaltaren informerad om projektets framdrift. Du ansvarar även för att det finns en kommunikationsplan samt att en erfarenhetsåterföring görs för varje enskilt projekt.
Tillsammans med 8 kollegor tillhör du som projektägare avdelningen Fastighetsutveckling och direktrapporterar till avdelningschef för Fastighetsutveckling. Till avdelningen hör även enheterna teknik samt hållbarhet. Avdelningen består av 25 personer totalt och nu letar vi efter vår nästa projektägare som vill vara med och bidra till avdelningens utvecklingsarbete!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Agera beställare i större ombyggnadsprojekt som kräver tomställning och nybyggnadsprojekt
Ansvar för kundnöjdhet i projekten och säkerställande av kvalitet och krav
Avvikelsehantering i projekten
Inför och genom hela projektet ta ansvar för och samordna den interna organisationen kring projektet såsom interna och extern samverkan och tillse att projektprocessen följs
Ansvar för att bereda tjänsteutlåtanden till styrelsen för projektets olika beslutsskeden samt att granska anbud och handlingar i projektet
Utveckla bolagets ramprogram och projekteringsanvisningar samt bidrar i arbetet med utvecklingen av bolagets projektprocess och därtill hörande rutiner
Tillsammans med fastighetsanalytiker och projektledare säkerställa att ekonomin i projekten ryms inom beslutad budget
Tillsammans med projektledaren säkerställa att hållbarhets- och miljömål uppnås i projekten
Tillsammans med projektkommunikatör ansvara för att det finns en kommunikationsplan för projekten
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
En eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot fastighetsförvaltning lantmäteri, byggnadsteknik eller motsvarande yrkeserfarenhet inom fastighetsbranschen
Mångårig och bred erfarenhet av och kunskap av att beställa och säkerställa kvalitet och ekonomi i byggprojekt av mer komplex karaktär
Bred erfarenhet av att vara ansvarig för kommunikationen med kunderna
Bred erfarenhet av budget och ekonomisk uppföljning i projekt
Förmåga att formulera sig väl i skrift och erfarenhet av att skriva rapporter/utredningar på svenska
Det är meriterande med:
Erfarenhet av arbete som förvaltare av samhällsfastigheter
Kunskap om politiskt styrd förvaltning
Kunskap om kommunens omsorgsverksamheter
Förhandlingsvana
Personliga egenskaper
I denna roll krävs det att du har god samarbetsförmåga då du kommer ha flera kontakter både internt och externt. Du är mångsidig och kan sätta dig in i kundens behov. Du har ett resultatorienterat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål samt har lätt att ställa om vid förändrade förutsättningar. Vidare är du självgående som person och har förmågan att på ett strukturerat sätt prioritera och planera ditt arbete.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum den 24:e november så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Hanna Markkula, avdelningschef Fastighetsutveckling, eller Helena Brejke, HR-generalist.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här
Förmåner
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Detta är en tjänst som nyligen infört för att möta den ökade projektvolymen och säkerställa projektets kvalitet och kundnöjdhet.
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.
Antalet äldre i Stockholms stad växer och Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa projektägare som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!
Om tjänsten
Som projektägare bidrar du till utvecklingen av bolagets fastigheter genom att agera beställare i större projekt och vara huvudansvarig för projekten och dess resultat under förstudie till avslut för ombyggnadsprojekten samt under programskede till avslut för nybyggnadsprojekten. Du ansvarar för kundnöjdheten och kunddialogen i projekten, säkerställer projektens kvalitet och uppställda krav utifrån bolagets ramprogram och projekteringsanvisningar samt ansvarar för avvikelsehanteringen.
Tillsammans med projektledaren säkerställer du att projektets ekonomi inte överstiger budget samt att hållbarhets- och miljömålen uppnås. Under projektgången håller du förvaltaren informerad om projektets framdrift. Du ansvarar även för att det finns en kommunikationsplan samt att en erfarenhetsåterföring görs för varje enskilt projekt.
Tillsammans med 8 kollegor tillhör du som projektägare avdelningen Fastighetsutveckling och direktrapporterar till avdelningschef för Fastighetsutveckling. Till avdelningen hör även enheterna teknik samt hållbarhet. Avdelningen består av 25 personer totalt och nu letar vi efter vår nästa projektägare som vill vara med och bidra till avdelningens utvecklingsarbete!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Agera beställare i större ombyggnadsprojekt som kräver tomställning och nybyggnadsprojekt
Ansvar för kundnöjdhet i projekten och säkerställande av kvalitet och krav
Avvikelsehantering i projekten
Inför och genom hela projektet ta ansvar för och samordna den interna organisationen kring projektet såsom interna och extern samverkan och tillse att projektprocessen följs
Ansvar för att bereda tjänsteutlåtanden till styrelsen för projektets olika beslutsskeden samt att granska anbud och handlingar i projektet
Utveckla bolagets ramprogram och projekteringsanvisningar samt bidrar i arbetet med utvecklingen av bolagets projektprocess och därtill hörande rutiner
Tillsammans med fastighetsanalytiker och projektledare säkerställa att ekonomin i projekten ryms inom beslutad budget
Tillsammans med projektledaren säkerställa att hållbarhets- och miljömål uppnås i projekten
Tillsammans med projektkommunikatör ansvara för att det finns en kommunikationsplan för projekten
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
En eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot fastighetsförvaltning lantmäteri, byggnadsteknik eller motsvarande yrkeserfarenhet inom fastighetsbranschen
Mångårig och bred erfarenhet av och kunskap av att beställa och säkerställa kvalitet och ekonomi i byggprojekt av mer komplex karaktär
Bred erfarenhet av att vara ansvarig för kommunikationen med kunderna
Bred erfarenhet av budget och ekonomisk uppföljning i projekt
Förmåga att formulera sig väl i skrift och erfarenhet av att skriva rapporter/utredningar på svenska
Det är meriterande med:
Erfarenhet av arbete som förvaltare av samhällsfastigheter
Kunskap om politiskt styrd förvaltning
Kunskap om kommunens omsorgsverksamheter
Förhandlingsvana
Personliga egenskaper
I denna roll krävs det att du har god samarbetsförmåga då du kommer ha flera kontakter både internt och externt. Du är mångsidig och kan sätta dig in i kundens behov. Du har ett resultatorienterat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål samt har lätt att ställa om vid förändrade förutsättningar. Vidare är du självgående som person och har förmågan att på ett strukturerat sätt prioritera och planera ditt arbete.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum den 24:e november så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Hanna Markkula, avdelningschef Fastighetsutveckling, eller Helena Brejke, HR-generalist.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här
Förmåner
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.