Publicerad: 2024-11-08
Utvecklare inom administration och juridik - vikariat
Vi söker en engagerad utvecklare med fokus på administration och juridik till vår förvaltning för Gymnasium & Arbetsmarknad.
En av våra kollegor går på föräldraledighet, och vi vill ha dig med på vår resa för att göra skillnad. Kom och bli en del av vårt fantastiska team!
Rollen som utvecklare hos oss
Som utvecklare inom administration och juridik kommer du att spela en central roll i att förbättra våra administrativa och juridiska processer. Tillsammans med vår nämndsekreterare kommer du att utveckla nämnds- och utskottsprocessen, samtidigt som du självständigt ger stöd till förvaltningens chefer i relaterade frågor.
Du kommer även ha en viktig roll som förvaltningens dataskyddskontakt, där du ansvarar för att säkerställa korrekt hantering av personuppgifter enligt GDPR och upprätthålla ett systematiskt dataskyddsarbete.
I din roll genomför du kvalificerade utredningar, besvarar motioner och remisser, samt ersätter nämndsekreteraren vid behov. Du stödjer också bedömningen av gymnasieval för elever som söker till skolor utanför våra kommunala alternativ. Dessutom representerar du förvaltningen i olika interna och externa nätverk, inklusive kommunens dataskyddsnätverk.
Din profil
För oss är dina personliga kompetenser och din inställning det viktigaste! Med en förmåga att ta ansvar för arbetsuppgifter planerar, organiserar och strukturerar du arbetet effektivt. Du sätter upp tydliga tidsramar och håller dem. Noggrannhet och medvetenhet om mål och kvalitetsstandarder är centrala värden för dig, och du lägger stor vikt vid att uppnå dessa. Du samarbetar smidigt och lyhört, med en förmåga att förstå andras behov och anpassa dig till olika situationer.
I både enskilda möten och inför grupper, stora som små, uttrycker du dina tankar välformulerat och engagerat på svenska. Du har en analytisk förmåga som möjliggör förståelse av komplexa språkliga underlag, både talade och skrivna. Utredningar, tjänsteskrivelser och beslutsunderlag som du producerar håller hög kvalitet.
Vi söker dig som har:
- högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap, eller annan likvärdig utbildning.
- genom utbildning eller arbetslivserfarenhet kunskap inom förvaltningsrätt, kommunallag, dataskyddslagstiftning samt offentlighets- och sekretesslagen.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att ha arbetat med dataskyddsfrågor
- erfarenhet av att ha arbetat med nämndadministration
Mer om oss
Tjänsten är placerad på enheten för Kvalitet- och utveckling på förvaltningen Gymnasium & Arbetsmarknad. Sammantaget består enheten av 6 medarbetare. Läs gärna mer om oss här:
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-gymnasium--arbetsmarknad
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med tillsättning 1 mars 2025, till och med 28 februari 2026.
Vår arbetsplats är aktivitetsbaserad och vår huvudsakliga arbetsplats är på Vägmästaren, en kort promenad från Kungsbackas resecentrum. Vi tillämpar flexibel arbetstid samt har möjlighet till distansarbete, med utgång från verksamheternas behov.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här:
https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 24 november.
I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
En av våra kollegor går på föräldraledighet, och vi vill ha dig med på vår resa för att göra skillnad. Kom och bli en del av vårt fantastiska team!
Rollen som utvecklare hos oss
Som utvecklare inom administration och juridik kommer du att spela en central roll i att förbättra våra administrativa och juridiska processer. Tillsammans med vår nämndsekreterare kommer du att utveckla nämnds- och utskottsprocessen, samtidigt som du självständigt ger stöd till förvaltningens chefer i relaterade frågor.
Du kommer även ha en viktig roll som förvaltningens dataskyddskontakt, där du ansvarar för att säkerställa korrekt hantering av personuppgifter enligt GDPR och upprätthålla ett systematiskt dataskyddsarbete.
I din roll genomför du kvalificerade utredningar, besvarar motioner och remisser, samt ersätter nämndsekreteraren vid behov. Du stödjer också bedömningen av gymnasieval för elever som söker till skolor utanför våra kommunala alternativ. Dessutom representerar du förvaltningen i olika interna och externa nätverk, inklusive kommunens dataskyddsnätverk.
Din profil
För oss är dina personliga kompetenser och din inställning det viktigaste! Med en förmåga att ta ansvar för arbetsuppgifter planerar, organiserar och strukturerar du arbetet effektivt. Du sätter upp tydliga tidsramar och håller dem. Noggrannhet och medvetenhet om mål och kvalitetsstandarder är centrala värden för dig, och du lägger stor vikt vid att uppnå dessa. Du samarbetar smidigt och lyhört, med en förmåga att förstå andras behov och anpassa dig till olika situationer.
I både enskilda möten och inför grupper, stora som små, uttrycker du dina tankar välformulerat och engagerat på svenska. Du har en analytisk förmåga som möjliggör förståelse av komplexa språkliga underlag, både talade och skrivna. Utredningar, tjänsteskrivelser och beslutsunderlag som du producerar håller hög kvalitet.
Vi söker dig som har:
- högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap, eller annan likvärdig utbildning.
- genom utbildning eller arbetslivserfarenhet kunskap inom förvaltningsrätt, kommunallag, dataskyddslagstiftning samt offentlighets- och sekretesslagen.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att ha arbetat med dataskyddsfrågor
- erfarenhet av att ha arbetat med nämndadministration
Mer om oss
Tjänsten är placerad på enheten för Kvalitet- och utveckling på förvaltningen Gymnasium & Arbetsmarknad. Sammantaget består enheten av 6 medarbetare. Läs gärna mer om oss här:
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-gymnasium--arbetsmarknad
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med tillsättning 1 mars 2025, till och med 28 februari 2026.
Vår arbetsplats är aktivitetsbaserad och vår huvudsakliga arbetsplats är på Vägmästaren, en kort promenad från Kungsbackas resecentrum. Vi tillämpar flexibel arbetstid samt har möjlighet till distansarbete, med utgång från verksamheternas behov.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här:
https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 24 november.
I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.