Publicerad: 2024-11-09
Driven person till IT support
Är du en problemlösare som brinner för IT-support och att ge förstklassig service? Vill du vara en del av ett engagerat team där din kompetens verkligen gör skillnad för företag som gör skillnad för samhället? Här får du chansen att utvecklas i en varierande och fartfylld roll inom IT support. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill ta steget vidare tillsammans med ett företag som värdesätter både samarbete och personlig utveckling.
OM TJÄNSTEN
I rollen som First Line Support blir du den första kontaktpunkten för teknisk support, där du arbetar nära IT-teamet för att säkerställa smidig och effektiv drift. Den här rollen är perfekt för dig med erfarenhet inom first line-support som vill utveckla dina tekniska färdigheter i en stödjande och dynamisk miljö.
Vår kund är ett ledande företag inom IT-lösningar och strategier som fokuserar på att integrera informationsteknik med affärsmål för att optimera verksamheten. Detta inkluderar att optimera processer, lösa specifika affärsutmaningar med hjälp av teknik och säkerställa att IT-investeringar är väl anpassade till verksamhetsbehoven.
Vår kund erbjuder heltäckande IT-stöd för en bred kundbas, däribland organisationer som verkligen gör skillnad i samhället. Deras kunder finns inom ideell sektor, offentliga sektorn och fastighetsbranschen. Varje kund har unika behov som kräver skräddarsydd support och en förståelse för deras specifika system och processer.
Bolaget består idag av 12 personer, och stämningen är familjär med ett sammansvetsat gäng som verkligen trivs tillsammans. De hittar ofta på saker tillsammans utanför arbetet, som filmkvällar och spelkvällar på kontoret. Deras kontor ligger högt upp i byggnaden i Hammarby Sjöstad, med fantastisk utsikt över Södermalm. De har även en egen terrass där de brukar samlas och grilla när vädret tillåter. Här får du möjligheten att arbeta i en trivsam miljö och bli en del av en tight och engagerad grupp.
Du erbjuds
- En stöttande miljö som uppmuntrar lärande och professionell utveckling
- Möjligheten att arbeta i en härlig atmosfär tillsammans med ett sammansvetsat gäng
- En varierad kundbas vilket gör ditt arbete varierande
- Möjligheten att jobba från kundens kontor i Grekland
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringsystem
* Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory
* On- och offboarding
* Behörighetshantering i Azure
* Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365
* Lägga till behörigheter i SharePoint
* Nätverksrelaterade problem
* Hantera mindre projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Flera års erfarenhet inom IT och tidigare jobbat i en IT support
- God kompetens inom Microsoft 365/Azure, Intune, enhetshantering och Microsoft server miljöer
- Goda felsökningskunskaper samt dokumentation
- Kunskap inom nätverk och drift
- B-körkort
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Stort driv och intresse för teknik
Det är meriterande om du har
- Certifieringar inom IT
- Tidigare erfarenhet av Mac
Som person är det viktigt att du är driven. självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Som stark kommunikatör kan du bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig, och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OM TJÄNSTEN
I rollen som First Line Support blir du den första kontaktpunkten för teknisk support, där du arbetar nära IT-teamet för att säkerställa smidig och effektiv drift. Den här rollen är perfekt för dig med erfarenhet inom first line-support som vill utveckla dina tekniska färdigheter i en stödjande och dynamisk miljö.
Vår kund är ett ledande företag inom IT-lösningar och strategier som fokuserar på att integrera informationsteknik med affärsmål för att optimera verksamheten. Detta inkluderar att optimera processer, lösa specifika affärsutmaningar med hjälp av teknik och säkerställa att IT-investeringar är väl anpassade till verksamhetsbehoven.
Vår kund erbjuder heltäckande IT-stöd för en bred kundbas, däribland organisationer som verkligen gör skillnad i samhället. Deras kunder finns inom ideell sektor, offentliga sektorn och fastighetsbranschen. Varje kund har unika behov som kräver skräddarsydd support och en förståelse för deras specifika system och processer.
Bolaget består idag av 12 personer, och stämningen är familjär med ett sammansvetsat gäng som verkligen trivs tillsammans. De hittar ofta på saker tillsammans utanför arbetet, som filmkvällar och spelkvällar på kontoret. Deras kontor ligger högt upp i byggnaden i Hammarby Sjöstad, med fantastisk utsikt över Södermalm. De har även en egen terrass där de brukar samlas och grilla när vädret tillåter. Här får du möjligheten att arbeta i en trivsam miljö och bli en del av en tight och engagerad grupp.
Du erbjuds
- En stöttande miljö som uppmuntrar lärande och professionell utveckling
- Möjligheten att arbeta i en härlig atmosfär tillsammans med ett sammansvetsat gäng
- En varierad kundbas vilket gör ditt arbete varierande
- Möjligheten att jobba från kundens kontor i Grekland
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringsystem
* Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory
* On- och offboarding
* Behörighetshantering i Azure
* Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365
* Lägga till behörigheter i SharePoint
* Nätverksrelaterade problem
* Hantera mindre projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Flera års erfarenhet inom IT och tidigare jobbat i en IT support
- God kompetens inom Microsoft 365/Azure, Intune, enhetshantering och Microsoft server miljöer
- Goda felsökningskunskaper samt dokumentation
- Kunskap inom nätverk och drift
- B-körkort
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Stort driv och intresse för teknik
Det är meriterande om du har
- Certifieringar inom IT
- Tidigare erfarenhet av Mac
Som person är det viktigt att du är driven. självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Som stark kommunikatör kan du bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig, och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.