Publicerad: 2024-11-09

Logotyp

Fondadministratör – Konsultuppdrag på ett av Sveriges största fondbolag

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Arbetsbeskrivning
Som Fondadministratör hos vår kund blir du en del av ett litet, sammansvetsat team där din noggrannhet och servicekänsla verkligen gör skillnad då man i det här teamet ansvarar för den dagliga administrationen av bolagets fonder. Ditt arbete kommer att omfatta en rad olika uppgifter, inklusive att hantera ordrar, genomföra avstämningar, och utföra systemkontroller. Du kommer att ha daglig kontakt med både interna och externa aktörer, inklusive förvaltare, kunder och kollegor i Sverige, Norge och Finland.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Upprätthålla fondandelsägarregistret och hantera avtal

  • Ansvara för bolagets kundkontakter via telefon, mail, webb och brev

  • Hantera AML-frågor

  • Rapportera till myndigheter

  • Samverka med produktteamet och försäljningsavdelningen

  • Delta i projekt för att utveckla och förbättra verksamheten


Kvalifikationer och egenskaper:

  • Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet

  • God digital kompetens och vana vid att arbeta i Excel samt fond- och kundadministrativa system

  • Erfarenhet av kundkontakt via telefon och mail, på både svenska och engelska

  • Erfarenhet av fondadministration är meriterande


Personligt
För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är en lagspelare med stark samarbetsförmåga som kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Rollen ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och förmåga att arbeta effektivt under tidspress, då gruppen arbetar mot dagliga deadlines. Du är prestigelös, ödmjuk och professionell, med ett genuint intresse för administrativt arbete.

Om företaget
Bolaget är ett av Sveriges ledande fondbolag med fokus på att leverera högkvalitativa finansiella produkter och tjänster till sina kunder. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och att vara en del av en stark och sammansvetsad arbetsgrupp.

Det här är ett konsultuppdrag på 9 månader där möjlighet till förlängning finns.Här får du chansen att arbeta i hjärtat av Stockholm, i fina lokaler, samtidigt som du kan njuta av flexibiliteten med hybridarbete och jobba hemifrån någon dag/dagar i veckan.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.


Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, jenny.slattenhall@amendo.se eller Amendos Talent Consultant Manager Agnes Hanberger, agnes.hanberger@amendo.se.

Vi ser fram emot din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm