Publicerad: 2024-11-11
Kundtjänstmedarbetare till Protector Försäkring
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du arbeta med kundservice och administration i trivsamma lokaler i Stockholm City? Drivs du av möjligheten att leverera förstklassig service och att växa inom ett företag med en dynamisk och framåtinriktad kultur? Då är tjänsten som kundtjänstmedarbetare på Protector Försäkring perfekt för dig!
Som kundtjänstmedarbetare är du företagets viktiga första kontakt för våra kunder, och du arbetar med att ge professionell och engagerad service. Här får du möjligheten att hjälpa kunder med frågor om försäkringar och skadeärenden, samtidigt som du hanterar administrativa uppgifter för att säkerställa en smidig kundupplevelse.
Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:
• Kundservice via telefon och e-post
• Registrera och följa upp nya skadeanmälningar
• Ge support inom skadehantering och försäkringsärenden.
• Samordna med skadereglerare och andra avdelningar för att säkerställa att skadehanteringen sker effektivt och korrekt.
• Hantera post och övrig försäkringsadministration.
Personprofil
Vi söker dig som är målinriktad, ansvarsfull och effektiv. Du har en hög ambitionsnivå och drivs av att ständigt utmanas. För att lyckas som kundtjänstmedarbetare på Protector Försäkring behöver du ha goda kommunikationsfärdigheter och vara bra på att samarbeta med andra. Du behöver också vara detaljfokuserad och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Vi tror att du är i början av din karriär och varit i yrkeslivet i några år och nu vill komma till en arbetsgivare där du kan stanna, utvecklas och göra karriär. Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller arbete som receptionist är meriterande.
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare hos Protector Försäkring krävs vidare:
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Gymnasieexamen
• Goda datakunskaper
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.
Övrigt
Start: Omgående eller efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm City
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Om PerformIQ
Protector erbjuder skadeförsäkringar till stora och medelstora företagskunder samt offentlig sektor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien.
Protector försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som grundades 2004. Protector är noterat på Oslobörsen. Vi erbjuder landbaserade försäkringar till företag och offentliga företag och har sedan vi etablerade oss haft en snabb och lönsam tillväxt.
Idag har vi över 400 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Manchester och London. Våra produkter distribueras genom utvalda försäkringsförmedlare och affärsmodellen är densamma i alla länder.
Vi etablerade oss i Sverige 2011 och är idag över 150 anställda på kontoret som ligger nära Kungsträdgården.
Vill du arbeta med kundservice och administration i trivsamma lokaler i Stockholm City? Drivs du av möjligheten att leverera förstklassig service och att växa inom ett företag med en dynamisk och framåtinriktad kultur? Då är tjänsten som kundtjänstmedarbetare på Protector Försäkring perfekt för dig!
Som kundtjänstmedarbetare är du företagets viktiga första kontakt för våra kunder, och du arbetar med att ge professionell och engagerad service. Här får du möjligheten att hjälpa kunder med frågor om försäkringar och skadeärenden, samtidigt som du hanterar administrativa uppgifter för att säkerställa en smidig kundupplevelse.
Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:
• Kundservice via telefon och e-post
• Registrera och följa upp nya skadeanmälningar
• Ge support inom skadehantering och försäkringsärenden.
• Samordna med skadereglerare och andra avdelningar för att säkerställa att skadehanteringen sker effektivt och korrekt.
• Hantera post och övrig försäkringsadministration.
Personprofil
Vi söker dig som är målinriktad, ansvarsfull och effektiv. Du har en hög ambitionsnivå och drivs av att ständigt utmanas. För att lyckas som kundtjänstmedarbetare på Protector Försäkring behöver du ha goda kommunikationsfärdigheter och vara bra på att samarbeta med andra. Du behöver också vara detaljfokuserad och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Vi tror att du är i början av din karriär och varit i yrkeslivet i några år och nu vill komma till en arbetsgivare där du kan stanna, utvecklas och göra karriär. Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller arbete som receptionist är meriterande.
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare hos Protector Försäkring krävs vidare:
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Gymnasieexamen
• Goda datakunskaper
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.
Övrigt
Start: Omgående eller efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm City
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”.
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Om PerformIQ
Protector erbjuder skadeförsäkringar till stora och medelstora företagskunder samt offentlig sektor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien.
Protector försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som grundades 2004. Protector är noterat på Oslobörsen. Vi erbjuder landbaserade försäkringar till företag och offentliga företag och har sedan vi etablerade oss haft en snabb och lönsam tillväxt.
Idag har vi över 400 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Manchester och London. Våra produkter distribueras genom utvalda försäkringsförmedlare och affärsmodellen är densamma i alla länder.
Vi etablerade oss i Sverige 2011 och är idag över 150 anställda på kontoret som ligger nära Kungsträdgården.