Publicerad: 2024-11-11
Digital Mediaspecialist
Digital marketing specialist till AcadeMedia
Nu söker vi en Performance marketing-specialist med fokus på paid social till vårt digitala marknadsteam med placering i Göteborg!
Vi söker dig som vill vara med och skapa engagerande och värdeskapande annonser för våra målgrupper. Som kollega till oss kommer du att tillhöra ett ambitiöst, kreativt och nyfiket team som verkar för att ännu fler elever ska göra välinformerade skolval.
I ditt team finns andra digitala specialister som är duktiga inom SEO, SEM, CRO, analys och marketing automation. Vi ser gärna att du har förmåga att planera, driva och följa upp våra digitala insatser i Meta, TikTok, Snapchat och Google Ads. I den här rollen rapporterar du till Head of Digital Communications.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Sätta upp kampanjer och följa upp, utvärdera och optimera dessa.
• Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla annonseringen.
• Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter och löpande insikter.
• Stötta och utbilda i some-annonsering internt på hela vår avdelning.
• Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Facebook Business Manager, Snap Ads, TikTok Ads osv.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
• Minst ett års dokumenterad erfarenhet av social media-annonsering med goda resultat.
• Goda kunskaper kring kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton.
• God förståelse för hur man bygger synergier mellan annonsering i sociala kanaler och andra kanaler såsom Google Ads.
• Goda kunskaper inom Google Analytics.
• God analytisk förmåga och vana att jobba datadrivet.
• Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt).
• Erfarenhet av Google Tag Manager
• A/B-testning är meriterande.
För att du ska lyckas i den här tjänsten bör du skapa en god struktur i ditt arbete som möjliggör flexibilitet när verksamheten kräver det. Du har en eftergymnasial utbildning inom digital annonsering eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen – vi kallar det ”Utbildning som förändrar”.
Ansökan
Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Louise Björk, Head of Digital Communications (louise.bjork@academedia.se)
Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en Performance marketing-specialist med fokus på paid social till vårt digitala marknadsteam med placering i Göteborg!
Vi söker dig som vill vara med och skapa engagerande och värdeskapande annonser för våra målgrupper. Som kollega till oss kommer du att tillhöra ett ambitiöst, kreativt och nyfiket team som verkar för att ännu fler elever ska göra välinformerade skolval.
I ditt team finns andra digitala specialister som är duktiga inom SEO, SEM, CRO, analys och marketing automation. Vi ser gärna att du har förmåga att planera, driva och följa upp våra digitala insatser i Meta, TikTok, Snapchat och Google Ads. I den här rollen rapporterar du till Head of Digital Communications.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Sätta upp kampanjer och följa upp, utvärdera och optimera dessa.
• Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla annonseringen.
• Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter och löpande insikter.
• Stötta och utbilda i some-annonsering internt på hela vår avdelning.
• Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Facebook Business Manager, Snap Ads, TikTok Ads osv.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
• Minst ett års dokumenterad erfarenhet av social media-annonsering med goda resultat.
• Goda kunskaper kring kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton.
• God förståelse för hur man bygger synergier mellan annonsering i sociala kanaler och andra kanaler såsom Google Ads.
• Goda kunskaper inom Google Analytics.
• God analytisk förmåga och vana att jobba datadrivet.
• Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt).
• Erfarenhet av Google Tag Manager
• A/B-testning är meriterande.
För att du ska lyckas i den här tjänsten bör du skapa en god struktur i ditt arbete som möjliggör flexibilitet när verksamheten kräver det. Du har en eftergymnasial utbildning inom digital annonsering eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen – vi kallar det ”Utbildning som förändrar”.
Ansökan
Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Louise Björk, Head of Digital Communications (louise.bjork@academedia.se)
Varmt välkommen med din ansökan!