Publicerad: 2024-11-11
Vikarierande kommunikatör sökes till Aneby kommun
Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete i det Småländska Höglandets minsta kommun.
Vill du ha en spännande tjänst där din nyfikenhet och driv blir din största tillgång? Med anledning av föräldraledighet söker Aneby kommun nu en vikarie till kommunikationsverksamheten.
I ditt arbete kommer du att ha en betydande roll där du får bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer. Vi erbjuder dig ett arbete i en liten organisation, där du får möjligheten att utvecklas och utmanas i din roll som kommunikatör. Aneby kommun är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsverksamheten ingår i kommunserviceavdelningen och har ett övergripande ansvar för att skapa förutsättningar för intern och extern kommunikation. Som kommunikatör kommer du fungera som ett centralt stöd för kommunens övriga verksamheter och ha mycket kontakt med chefer, medarbetare och förtroendevalda. Här får du arbeta med hela kommunikationsprocessen, med alltifrån operativa till strategiska uppgifter.
Några av dina ansvarsområden ligger i att förvalta och utveckla kommunens externwebb och intranät, e-tjänster, arbeta med tillgänglighetsanpassning, ta fram informations- och tryckmaterial, kriskommunikation samt hantering av vår närvaro i sociala medier. Vi ser kommunikation som en naturlig del i vårt interna förändringsarbete, då tydlig och enkel kommunikation är av stor vikt för förändringarnas framgång. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är fotografering och bildhantering samt enklare filmproduktion.
Vid frånvaro hos ordinarie personal kan det bli aktuellt att täcka upp bemanningen i reception och växel.
Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och driva Aneby kommuns kommunikationsverksamhet framåt. I din roll behöver du vara lyhörd, lösningsinriktad och flexibel, samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera när det behövs. Som person är du kommunikativ och engagerad. Vidare kräver tjänsten att du har förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda. Du gillar och har lätt för att samarbeta med andra människor men är också van vid att arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För tjänsten är det ett krav att du har:
-Högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
-En utvecklad kommunikativ förmåga. Du har vana av och är duktig på att formulera dig väl i tal och skrift och anpassar innehållet till kanal och målgrupp
-Kunskaper i modern medieteknik och webbpublicering
-Goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande kunskaper i Photoshop, In Design och Acrobat.
-Mycket goda kunskaper i svenska språket
-Goda kunskaper i engelska
Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbete med kommunikation, kunskaper i webbutveckling, erfarenhet av att ha arbetet i Site vision och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor.
Du bör ha B-körkort.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du ha en spännande tjänst där din nyfikenhet och driv blir din största tillgång? Med anledning av föräldraledighet söker Aneby kommun nu en vikarie till kommunikationsverksamheten.
I ditt arbete kommer du att ha en betydande roll där du får bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer. Vi erbjuder dig ett arbete i en liten organisation, där du får möjligheten att utvecklas och utmanas i din roll som kommunikatör. Aneby kommun är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsverksamheten ingår i kommunserviceavdelningen och har ett övergripande ansvar för att skapa förutsättningar för intern och extern kommunikation. Som kommunikatör kommer du fungera som ett centralt stöd för kommunens övriga verksamheter och ha mycket kontakt med chefer, medarbetare och förtroendevalda. Här får du arbeta med hela kommunikationsprocessen, med alltifrån operativa till strategiska uppgifter.
Några av dina ansvarsområden ligger i att förvalta och utveckla kommunens externwebb och intranät, e-tjänster, arbeta med tillgänglighetsanpassning, ta fram informations- och tryckmaterial, kriskommunikation samt hantering av vår närvaro i sociala medier. Vi ser kommunikation som en naturlig del i vårt interna förändringsarbete, då tydlig och enkel kommunikation är av stor vikt för förändringarnas framgång. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är fotografering och bildhantering samt enklare filmproduktion.
Vid frånvaro hos ordinarie personal kan det bli aktuellt att täcka upp bemanningen i reception och växel.
Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och driva Aneby kommuns kommunikationsverksamhet framåt. I din roll behöver du vara lyhörd, lösningsinriktad och flexibel, samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera när det behövs. Som person är du kommunikativ och engagerad. Vidare kräver tjänsten att du har förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda. Du gillar och har lätt för att samarbeta med andra människor men är också van vid att arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För tjänsten är det ett krav att du har:
-Högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
-En utvecklad kommunikativ förmåga. Du har vana av och är duktig på att formulera dig väl i tal och skrift och anpassar innehållet till kanal och målgrupp
-Kunskaper i modern medieteknik och webbpublicering
-Goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande kunskaper i Photoshop, In Design och Acrobat.
-Mycket goda kunskaper i svenska språket
-Goda kunskaper i engelska
Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbete med kommunikation, kunskaper i webbutveckling, erfarenhet av att ha arbetet i Site vision och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor.
Du bör ha B-körkort.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.