Publicerad: 2024-11-12
Vi söker supporttekniker till myndighet i Jönköping
Är du en driven och serviceinriktad person med gedigen erfarenhet inom IT-support? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi på Dreamwork söker nu engagerade och drivna supporttekniker för konsultuppdrag på en myndighet i Jönköping.
• omfattning: heltid, 100%
• start: omgående
• längd: t.o.m. 2025-06-30, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta på hos myndigheten i Jönköping. Viss möjlighet till distansarbete på deltid finns.
Om tjänsten
Vi söker resursförstärkning inom Servicedesk på myndigheten där arbetet omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till myndigheten.
Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.
Myndigheten arbetar i ärendehanteringssystemet Marval och enligt ITIL.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
• se till att IT-utrustning fungerar
• tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och ärendehanteringssystem till användare avseende hård och mjukvara
• administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• minst ett (1) års erfarenhet av linjearbete (förvaltning) i en driftorganisation samt användarsupport i offentlig sektor eller större organisation med över 500 användare
• goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• djup kompetens inom i MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, skrivare och konferensutrustning
• kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Det är även meriterande om du har:
• två (2) års, eller mer, erfarenhet av uppdrag inom samma roll på minst 80%
• erfarenhet av att arbeta som supporttekniker i offentlig sektor eller större organisationer med över 500 användare
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval
• ITIL-kompetens.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad och kundfokuserad. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och har goda kommunikativa färdigheter.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
• omfattning: heltid, 100%
• start: omgående
• längd: t.o.m. 2025-06-30, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta på hos myndigheten i Jönköping. Viss möjlighet till distansarbete på deltid finns.
Om tjänsten
Vi söker resursförstärkning inom Servicedesk på myndigheten där arbetet omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till myndigheten.
Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.
Myndigheten arbetar i ärendehanteringssystemet Marval och enligt ITIL.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
• se till att IT-utrustning fungerar
• tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och ärendehanteringssystem till användare avseende hård och mjukvara
• administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• minst ett (1) års erfarenhet av linjearbete (förvaltning) i en driftorganisation samt användarsupport i offentlig sektor eller större organisation med över 500 användare
• goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• djup kompetens inom i MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, skrivare och konferensutrustning
• kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Det är även meriterande om du har:
• två (2) års, eller mer, erfarenhet av uppdrag inom samma roll på minst 80%
• erfarenhet av att arbeta som supporttekniker i offentlig sektor eller större organisationer med över 500 användare
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval
• ITIL-kompetens.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad och kundfokuserad. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och har goda kommunikativa färdigheter.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.