Publicerad: 2024-11-12
Redovisningsekonom till ägarledda HZ Bygg
Trivs du i en roll där du både arbetar med ekonomi och administrativa uppgifter? Vill du dessutom vara en del av ett företag med en öppen och prestigelös kultur? Hos HZ Bygg får du möjlighet att bidra till en dynamisk verksamhet där arbetsglädje, samarbete och korta beslutsvägar är avgörande för framgång. Här erbjuds du även goda utvecklingsmöjligheter och chansen att växa tillsammans med företaget.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du spela en viktig och central roll i bolaget, tillsammans med en administratör ansvarar ni för en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att hantera den löpande redovisningen, löneadministrationen samt att du är ansvarig kontaktperson mot redovisningsbyrån. Vidare är du med och stöttar projektansvariga i administrativa uppgifter och vissa inköp kopplat till kontoret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kund- och leverantörsreskontra: Hantera kontakten med kunder och leverantörer gällande ekonomiska frågor, inklusive fakturering och betalningar
• Löpande bokföring: Hantera dagliga transaktioner, och bokföring av intäkter och kostnader
• Avstämningar
• Ansvara för momsredovisningen, arbetsgivaravgifter och andra skattefrågor
• Löneadministration: Beräkna löner, hantera skatter och sociala avgifter, samt administrera personalregistret
• Systemadministration: Ansvara för drift och underhåll av ekonomisystem och säkerställa att datahantering följer lagstadgade krav och interna riktlinjer
• Assistera i diverse administrativa ad hoc uppgifter och projekt
Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper inom ekonomi och redovisning. Du har troligtvis en KY/YH utbildning i botten samt minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller redovisningsekonom. Har du även arbetat med löneadministration tidigare (och tycker det är roligt!) är det starkt meriterande. Du är trygg i din kompetens och har ett öga för både detaljer och helhet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är noggrann, strukturerad och en pålitlig lagspelare. Du tycker att siffror är stimulerande att arbeta med och vill utvecklas och lära dig mer. I rollen förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete gällande rutiner, system och processer. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det också viktigt att du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga.
Vad erbjuder vi
Hos HZ Bygg får du arbeta i en jordnära miljö där avståndet mellan människor och avdelningar är kort. Vi värnar om kontinuerlig utveckling och strävar alltid efter att hålla de löften vi ger.
Vår passion och vårt ansvar är att säkra kvalitet och funktion i alla projekt. Vi uppfyller detta genom att alltid sträva efter en välkomnande arbetsmiljö. En arbetsmiljö som inspirerar till hög arbetskvalitet, effektivitet och sist men inte minst: goda relationer! Vi ska ha kul på jobbet.
Om företaget
HZ Bygg är ett byggföretag med huvudkontor i Uppsala som utför total- och utförandeentreprenader. Genom nära samarbete med våra kunder från start till mål, säkerställer vi tillsammans att varje projekt inte bara möter, utan överträffar förväntningarna. Vi arbetar främst med renoverings- och ombyggnadsarbeten, nybyggnation, samt utför hyresgästanpassningar och kontorsanpassningar – från idé till färdigt objekt. Vår huvudsakliga målgrupp är offentliga beställare, fastighetsbolag samt industrier.
Vårt fokus är alltid att tillsammans sträva efter kvalitet och att ständigt utveckla hållbara och funktionella bygglösningar, oavsett om vi bygger kommersiella fastigheter eller utför detaljerade renoveringar. Detta har även gjort oss välrenommerade inom byggbranschen i Uppsala. På HZ Bygg är vi alltid redo att leverera toppresultat tillsammans med våra kunder.
Tillsammans bygger vi en bättre framtid!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar HZ Bygg med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2024-11-25. Tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du spela en viktig och central roll i bolaget, tillsammans med en administratör ansvarar ni för en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att hantera den löpande redovisningen, löneadministrationen samt att du är ansvarig kontaktperson mot redovisningsbyrån. Vidare är du med och stöttar projektansvariga i administrativa uppgifter och vissa inköp kopplat till kontoret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kund- och leverantörsreskontra: Hantera kontakten med kunder och leverantörer gällande ekonomiska frågor, inklusive fakturering och betalningar
• Löpande bokföring: Hantera dagliga transaktioner, och bokföring av intäkter och kostnader
• Avstämningar
• Ansvara för momsredovisningen, arbetsgivaravgifter och andra skattefrågor
• Löneadministration: Beräkna löner, hantera skatter och sociala avgifter, samt administrera personalregistret
• Systemadministration: Ansvara för drift och underhåll av ekonomisystem och säkerställa att datahantering följer lagstadgade krav och interna riktlinjer
• Assistera i diverse administrativa ad hoc uppgifter och projekt
Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper inom ekonomi och redovisning. Du har troligtvis en KY/YH utbildning i botten samt minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller redovisningsekonom. Har du även arbetat med löneadministration tidigare (och tycker det är roligt!) är det starkt meriterande. Du är trygg i din kompetens och har ett öga för både detaljer och helhet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är noggrann, strukturerad och en pålitlig lagspelare. Du tycker att siffror är stimulerande att arbeta med och vill utvecklas och lära dig mer. I rollen förväntas du även vara aktiv och kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete gällande rutiner, system och processer. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det också viktigt att du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga.
Vad erbjuder vi
Hos HZ Bygg får du arbeta i en jordnära miljö där avståndet mellan människor och avdelningar är kort. Vi värnar om kontinuerlig utveckling och strävar alltid efter att hålla de löften vi ger.
Vår passion och vårt ansvar är att säkra kvalitet och funktion i alla projekt. Vi uppfyller detta genom att alltid sträva efter en välkomnande arbetsmiljö. En arbetsmiljö som inspirerar till hög arbetskvalitet, effektivitet och sist men inte minst: goda relationer! Vi ska ha kul på jobbet.
Om företaget
HZ Bygg är ett byggföretag med huvudkontor i Uppsala som utför total- och utförandeentreprenader. Genom nära samarbete med våra kunder från start till mål, säkerställer vi tillsammans att varje projekt inte bara möter, utan överträffar förväntningarna. Vi arbetar främst med renoverings- och ombyggnadsarbeten, nybyggnation, samt utför hyresgästanpassningar och kontorsanpassningar – från idé till färdigt objekt. Vår huvudsakliga målgrupp är offentliga beställare, fastighetsbolag samt industrier.
Vårt fokus är alltid att tillsammans sträva efter kvalitet och att ständigt utveckla hållbara och funktionella bygglösningar, oavsett om vi bygger kommersiella fastigheter eller utför detaljerade renoveringar. Detta har även gjort oss välrenommerade inom byggbranschen i Uppsala. På HZ Bygg är vi alltid redo att leverera toppresultat tillsammans med våra kunder.
Tillsammans bygger vi en bättre framtid!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar HZ Bygg med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2024-11-25. Tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!