Publicerad: 2024-11-12

Logotyp

Ekonomiassistent – kundreskontra - vikariat

Adress

Ljungby

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att utföra dagliga uppgifter och vara en aktiv del av månadsbokslutet. Du får också möjlighet att delta i olika projekt inom företaget och arbeta nära kollegor från andra avdelningar. Vi söker dig som vill bidra till utvecklingen genom att aktivt arbeta med att implementera nya arbetsmetoder och processer för kontinuerlig förbättring. Det kan finnas möjligheter till både utveckling och förlängning i denna tjänst.

Vad du kommer att arbeta med
Arbetsuppgifterna innebär att sköta avstämningar och underhåll i kundreskontran samt motsvarande konton i huvudboken. Rollen inkluderar även att fungera som backup för en kollega med ansvar för bokning av inkommande betalningar, samt att utföra standarduppgifter inom kravhantering och uppföljning. Vidare ingår att stödja kreditavdelningen med administration av kundförsäkringar och att underhålla kundreskontra.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi söker nu en engagerad och noggrann ekonom till vår kund i Ljungby som vill ta sig an en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar. Här får du möjligheten att arbeta tätt tillsammans med kunniga kollegor samtidigt som du har ditt eget ansvarsområde, med fokus på kundreskontra och dagliga redovisningsuppgifter. I denna roll får du också en central position i företagets ekonomifunktion och kommer att samarbeta med flera interna och externa parter, däribland controllers, revisorer och kunder. Vi söker dig som uppskattar en roll där du får bidra till helheten och vara en viktig länk i företagets ekonomiska flöde! Utrymme för utveckling finns i och med att företaget verkar och finns i stora delar av världen.

Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har ett intresse för redovisning och gärna har viss erfarenhet av liknande arbete. Har du en utbildning inom redovisning, antingen på universitets- eller gymnasienivå tillsammans med relevant erfarenhet så är du kvalificerad att söka detta jobb – men vi värdesätter även rätt inställning och viljan att lära. Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad, och du tar gärna initiativ till nya uppgifter. Ett krav är att du ska kunna tala flytande svenska och skriva obehindrat.

Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt engagerade team i Ljungby! Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser!

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Ljungby

Populära jobb i Ljungby