Publicerad: 2024-11-12

Logotyp

Verksamhetssamordnare Elmarknad

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Svenska kraftnät är en central aktör för den hållbara energiomställningen. På division System arbetar vi på en övergripande nivå med att designa elmarknaden, utveckla och driva elsystemet. Vi är med och finner svaren på klimatomställningen och skapar välstånd för hela samhället. Vi är en nyckelspelare för att det svenska samhället ska kunna utvecklas och skapar förutsättning för att det ska fungera. Vi löser såväl dagens som morgondagens utmaningar. Vi ser till att Sverige har en lysande framtid.

Om tjänsten
Tjänsten som Verksamhetssamordnare på avdelning Elmarknad är en nyckelroll som stödjer ledningsgruppen i både administrativa och operativa frågor. Avdelningen, som är central för utvecklingen av den svenska, nordiska och europeiska elmarknaden, verkar i en föränderlig och komplex miljö med mångsidiga arbetsuppgifter. Du kommer att stödja ledningsgruppen, som består av fem chefer och en strateg, genom att administrera och koordinera både dagliga och strategiska uppgifter. Du deltar i ledningsgruppsmöten, strategidagar, vissa externa aktörsforum samt driver mindre avdelningsövergripande uppdrag. Tjänsten innebär även stöd vid konsultupphandling, resursallokering och fakturahantering. Du rapporterar direkt till avdelningschef Elmarknad och kommer att vara en del av enheten Intäktsprocesser, där du samarbetar nära både enhetschef och kollegor inom enheten för att planera och genomföra arbetsuppgifter.

Tjänsten innefattar:


• ledningsgruppsstöd i form av administration, samordning och rapportering
• stödja avdelningens chefer vid planering och koordinering av större möten och konferenser
• ansvara för administration av europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper
• hantera diarieföring och fakturering
• stöd till avdelningens chefer i resursallokering och konsultupphandling
• bistå intranätsredaktörerna med uppdatering av intranätet
• delaktig i rekrytering och introduktion av nya medarbetare

Om dig
I den här rollen, som innebär ett stort administrativt ansvar och stöd till avdelningens chefer, är det av vikt att du är strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du planerar och organiserar ditt arbete effektivt och slutför det du påbörjat. Du är resultatinriktad, tar egna initiativ och driver arbetet framåt för att säkerställa hög kvalitet och noggrannhet. Som person har du lätt för att samarbeta med andra med ett prestigelöst fokus på att nå gemensamma mål. Då vi arbetar i en dynamisk miljö och avdelningen befinner sig under tillväxt är det viktigt att du trivs med förändring och är stabil även i utmanande situationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vidare har du eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, HR eller administration, alternativt motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har minst fem års erfarenhet av att självständigt arbeta med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning. Du har även flera års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chef och/eller ledningsgrupp. God vana av att arbeta med IT-system och mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word, PowerPoint och Outlook. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket god, såväl i tal som i skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

-att koordinera arbetsuppgifter i en större organisation (över 1000 anställda)

-arbete med administrativa uppgifter inom offentlig sektor

-arbete inom elsektorn, särskilt med elmarknadsrelaterade frågor

-arbete med webbpubliceringsverktyg, särskilt Episerver

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Resor förekommer några dagar per år, med ett par övernattningar
• Sista ansökningsdag 3 december 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan
• Tjänsten avser en tillsvidareanställning

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Malin Stridh, tel. 070-508 84 22. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Linda Mattsson, tel. 072-463 17 47. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Sundbyberg

Populära jobb i Sundbyberg