Publicerad: 2024-11-12
Kvalificerat extrajobb som Operations Officer till Svea Bank
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu en engagerad och nyfiken Operations Officer för extraarbete vid behov. Du blir en viktig del av arbetet inom Svea Banks affärsområde Banking Services och kommer tillhöra ett ambitiöst team där du är med och bidrar till att den dagliga verksamheten löper smidigt och korrekt. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är noggrann och gillar att ta stort eget ansvar.
Vad innebär rollen?
I rollen som Operations Officer förväntas du hantera allmän administration kopplat till affärsområdets kortutgivning, avslut av konto, felbetalningar, transaktionsförfrågningar och utlandsbetalningar. Det ingår även viss kommunikation med myndigheter samt övrig administration kopplat till avdelningens ansvarsområden.
Du tillhör Operationsteamet och blir en viktig del av det löpande arbetet i gruppen. Du är även med och bidrar, tillsammans med dina kollegor, vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet och det är en bred roll där möjlighet också finns att vara delaktig i övriga sidoprojekt på sikt. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a;
Du utgår från vårt huvudkontor i Solna och vi ser att du har möjlighet att vara tillgänglig för arbete minst 40 timmar/månad, med viss flexibilitet utifrån verksamhetens behov.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker förmodligen dig som studerar t.ex. statistik, företags- eller nationalekonomi på Högskola/Universitet och vill ha ett extrajobb vid sidan om studierna. Du bör ha ett intresse och övergripande förståelse för arbete i en regulatoriskt styrd verksamhet samt god kunskap i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare administrativ erfarenhet, alternativt arbetslivserfarenhet inom serviceyrke. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och rutiner, och har god erfarenhet av att skapa god struktur. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och är mycket duktig på att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Operation Officer tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och gillar att ta stort ansvar över dina uppgifter. Du har stor integritet och förmåga att uppmärksamma, identifiera, utreda och rapportera avvikelser på ett bra sätt. Då ditt arbete består av många olika delar, behöver du kunna prioritera och hantera många parallella uppgifter på ett effektivt sätt. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Vi ser också att du har god förmåga att samarbeta med andra och är nyfiken med viljan att lära dig nya saker.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu en engagerad och nyfiken Operations Officer för extraarbete vid behov. Du blir en viktig del av arbetet inom Svea Banks affärsområde Banking Services och kommer tillhöra ett ambitiöst team där du är med och bidrar till att den dagliga verksamheten löper smidigt och korrekt. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är noggrann och gillar att ta stort eget ansvar.
Vad innebär rollen?
I rollen som Operations Officer förväntas du hantera allmän administration kopplat till affärsområdets kortutgivning, avslut av konto, felbetalningar, transaktionsförfrågningar och utlandsbetalningar. Det ingår även viss kommunikation med myndigheter samt övrig administration kopplat till avdelningens ansvarsområden.
Du tillhör Operationsteamet och blir en viktig del av det löpande arbetet i gruppen. Du är även med och bidrar, tillsammans med dina kollegor, vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet och det är en bred roll där möjlighet också finns att vara delaktig i övriga sidoprojekt på sikt. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a;
- Betalningar, både inrikes och utrikes
- Hantering av myndighetsförfrågningar
- Hantering av kortfrågor, kortmonitorering samt kortreklamationer
- Uppdatera avdelningens rutinbeskrivningar löpande
- Nära samarbete med övriga avdelningar inom banken
Du utgår från vårt huvudkontor i Solna och vi ser att du har möjlighet att vara tillgänglig för arbete minst 40 timmar/månad, med viss flexibilitet utifrån verksamhetens behov.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker förmodligen dig som studerar t.ex. statistik, företags- eller nationalekonomi på Högskola/Universitet och vill ha ett extrajobb vid sidan om studierna. Du bör ha ett intresse och övergripande förståelse för arbete i en regulatoriskt styrd verksamhet samt god kunskap i Officepaketet. Det är meriterande om du har tidigare administrativ erfarenhet, alternativt arbetslivserfarenhet inom serviceyrke. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och rutiner, och har god erfarenhet av att skapa god struktur. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och är mycket duktig på att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Operation Officer tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och gillar att ta stort ansvar över dina uppgifter. Du har stor integritet och förmåga att uppmärksamma, identifiera, utreda och rapportera avvikelser på ett bra sätt. Då ditt arbete består av många olika delar, behöver du kunna prioritera och hantera många parallella uppgifter på ett effektivt sätt. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Vi ser också att du har god förmåga att samarbeta med andra och är nyfiken med viljan att lära dig nya saker.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!