Publicerad: 2024-11-13
Handläggare till Energimyndigheten
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vårt uppdrag är att verka för att förena ekologisk
hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet i energisystem som är hållbara och kostnadseffektiva med en låg påverkan på hälsa, miljö och klimat.
Dina arbetsuppgifter på enheten för ursprungsgarantier och elcertifikat
Vi söker nu en engagerad kollega som vill arbeta med elcertifikat och ursprungsgarantier. Elcertifikat är ett ekonomiskt stöd för
producenter av förnybar el. Ursprungsgarantier syftar till att garantera ursprunget av el vilket berör elproducenter och elleverantörer. Vill du bli en del av vårt team och arbeta med handläggning, svara på frågor och administrera hanteringen av elcertifikat och ursprungsgarantier samt bidra i arbetet med att utveckla system, rutiner och arbetssätt, då ska du söka den här tjänsten!
Din profil
Vi söker dig med akademisk examen med inriktning mot statskunskap, teknik, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Du har några års erfarenhet från statlig verksamhet och en roll med fokus på administrativa arbetsuppgifter. Du ska även ha erfarenhet av arbete med kund- och leverantörskontakter eller liknande. Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta inom energiområdet och särskilt med ursprungsgarantier och elcertifikat.
Som person ser vi att du är ambitiös, självständig och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du arbetar strukturerat, är noggrann och metodisk med dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna även att du är serviceinriktad, positiv och tillmötesgående och att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Det finns möjlighet till distansarbete. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.
Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning, olika åldrar och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet/Arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via hemsidan, sista ansökningsdag är den 22 november 2024. Om du ansöker på annat sätt, vänligen ange
diarienummer; 2024-012549
Kontaktpersoner
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pernilla Norwald tfn +46 (0)16 542 06 11 / 073-668 98 07
Fackliga kontaktpersoner
Martin Larsson, SACO-S
016-544 24 64
Petra Lindblom-Haddad, ST
hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet i energisystem som är hållbara och kostnadseffektiva med en låg påverkan på hälsa, miljö och klimat.
Dina arbetsuppgifter på enheten för ursprungsgarantier och elcertifikat
Vi söker nu en engagerad kollega som vill arbeta med elcertifikat och ursprungsgarantier. Elcertifikat är ett ekonomiskt stöd för
producenter av förnybar el. Ursprungsgarantier syftar till att garantera ursprunget av el vilket berör elproducenter och elleverantörer. Vill du bli en del av vårt team och arbeta med handläggning, svara på frågor och administrera hanteringen av elcertifikat och ursprungsgarantier samt bidra i arbetet med att utveckla system, rutiner och arbetssätt, då ska du söka den här tjänsten!
Din profil
Vi söker dig med akademisk examen med inriktning mot statskunskap, teknik, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Du har några års erfarenhet från statlig verksamhet och en roll med fokus på administrativa arbetsuppgifter. Du ska även ha erfarenhet av arbete med kund- och leverantörskontakter eller liknande. Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta inom energiområdet och särskilt med ursprungsgarantier och elcertifikat.
Som person ser vi att du är ambitiös, självständig och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du arbetar strukturerat, är noggrann och metodisk med dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna även att du är serviceinriktad, positiv och tillmötesgående och att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Det finns möjlighet till distansarbete. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.
Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning, olika åldrar och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet/Arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via hemsidan, sista ansökningsdag är den 22 november 2024. Om du ansöker på annat sätt, vänligen ange
diarienummer; 2024-012549
Kontaktpersoner
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pernilla Norwald tfn +46 (0)16 542 06 11 / 073-668 98 07
Fackliga kontaktpersoner
Martin Larsson, SACO-S
016-544 24 64
Petra Lindblom-Haddad, ST