Publicerad: 2024-11-13
Junior administratör sökes till Swedbank!
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och få värdefull erfarenhet inom bank- och finansbranschen? Swedbank söker nu medarbetare till en administrativ roll som erbjuder spännande arbetsuppgifter inom ekonomi, bekväma arbetstider och stora möjligheter till professionell utveckling. Detta är chansen för dig att arbeta på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser – utan krav på tidigare bank- eller administrativ erfarenhet. Genom en gedigen introduktion och handledning får du snabbt allt du behöver för att lyckas i rollen. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Swedbanks team i Norrköping.
Information om tjänsten
Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där generös flextid och personlig utveckling är en självklarhet! Du kommer att sitta på Swedbanks kontor i Norrköping i ett öppet kontorslandskap, tillsammans med 10 andra kollegor i blandade åldrar.
Som administratör inom Swedbanks Backoffice kommer du att ha en viktig roll i att stödja bankens processer och säkerställa en hög kvalitet i deras administrativa tjänster. Du arbetar främst i Swedbanks interna system, där datorn är ditt främsta verktyg, och ansvarar för en rad administrativa uppgifter kopplade till fonder och konton. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att hantera kundärenden genom att öppna, stänga och flytta konton och innehav samt hantera övriga ärenden kopplade till fonder. I rollen har du nära kontakt med bankens rådgivare och andra interna avdelningar, vilket kräver god samarbetsförmåga och kommunikation. Även noggrannhet är avgörande i ditt arbete, eftersom det är din uppgift att säkerställa att alla kunduppgifter är korrekta och att samtliga processer följer bankens riktlinjer och kvalitetsstandarder.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till amanda.sanden@pn.se
Vem söker vi?
För denna tjänst kommer din personlighet och ditt engagemang väga tyngre än tidigare erfarenhet. Vi söker dig som är intresserad av ett administrativt arbete och som har ett intresse för ekonomi. Du är en nyfiken och positiv person med ett starkt eget driv och vilja att utvecklas. Du uppskattar att arbeta självständigt med datorn som närmsta verktyg, men har också lätt för att samverka med kunder. Om du har rätt inställning och ser möjligheter i varje uppgift, då är du den vi letar efter!
För att lyckas i rollen ser vi också att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom administration, kundtjänst eller service.
Observera att en kreditupplysning och bakgrundskontroll kommer göras på kandidater som går vidare för anställning.
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Norrköping
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev.
Information om tjänsten
Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där generös flextid och personlig utveckling är en självklarhet! Du kommer att sitta på Swedbanks kontor i Norrköping i ett öppet kontorslandskap, tillsammans med 10 andra kollegor i blandade åldrar.
Som administratör inom Swedbanks Backoffice kommer du att ha en viktig roll i att stödja bankens processer och säkerställa en hög kvalitet i deras administrativa tjänster. Du arbetar främst i Swedbanks interna system, där datorn är ditt främsta verktyg, och ansvarar för en rad administrativa uppgifter kopplade till fonder och konton. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att hantera kundärenden genom att öppna, stänga och flytta konton och innehav samt hantera övriga ärenden kopplade till fonder. I rollen har du nära kontakt med bankens rådgivare och andra interna avdelningar, vilket kräver god samarbetsförmåga och kommunikation. Även noggrannhet är avgörande i ditt arbete, eftersom det är din uppgift att säkerställa att alla kunduppgifter är korrekta och att samtliga processer följer bankens riktlinjer och kvalitetsstandarder.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till amanda.sanden@pn.se
Vem söker vi?
För denna tjänst kommer din personlighet och ditt engagemang väga tyngre än tidigare erfarenhet. Vi söker dig som är intresserad av ett administrativt arbete och som har ett intresse för ekonomi. Du är en nyfiken och positiv person med ett starkt eget driv och vilja att utvecklas. Du uppskattar att arbeta självständigt med datorn som närmsta verktyg, men har också lätt för att samverka med kunder. Om du har rätt inställning och ser möjligheter i varje uppgift, då är du den vi letar efter!
För att lyckas i rollen ser vi också att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom administration, kundtjänst eller service.
Observera att en kreditupplysning och bakgrundskontroll kommer göras på kandidater som går vidare för anställning.
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Norrköping
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev.