Publicerad: 2024-11-13
Affärsutvecklare inom elektronik till Svekon
Vilka är Svekon?
På Svekon får du vara med där det händer - från ett behov och en prototyp till en färdig lösning. Med sina 50 år i branschen fortsätter Svekon sin framgångsresa som ingenjörsbyrån som jobbar för en bättre morgondag. Idag erbjuder de tjänster inom bland annat mjukvaruutveckling, elektronikkonstruktion, industridesign och regulatorisk- och teknisk dokumentation. Svekon huserar i moderna och livfulla lokaler i Solna, där både kontor och verkstad finns under samma tak. På så sätt hamnar du aldrig långt från tekniken – oavsett vilken roll du har på Svekon.
Vad ingår i rollen?
Som affärsutvecklare inom elektronik har du ett tydligt mål: att driva inflödet av renodlade elektronikprojekt och utveckla Svekon som en ledande partner inom elektronikutveckling. I rollen arbetar du nära marknadsansvarig och säljteamet, men du har friheten att bygga upp egna kundrelationer och ditt arbetssätt. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av att:• Identifiera och bearbeta nya kundkontakter inom elektroniksektorn.
• Bygga och vårda kundrelationer genom regelbundna platsbesök, delta på mässor och ha direktkontakt med beslutsfattare inom elektronik och produktutveckling.
• Bidra till att bygga upp och stärka Svekon som en pålitlig partner inom elektronikutveckling genom att presentera tekniska lösningar och koncept som matchar kundens behov.
• Ha en ledande roll i att utveckla försäljningsstrategin för Svekon inom elektronikområdet, i nära samarbete med marknadsansvarig.
• Samverka med Svekons tekniska experter för att snabbt kunna koppla in rätt kompetens och leverera tekniska lösningar till kunden.
För att lyckas i rollen behöver du:
• En teknisk eftergymnasial utbildning.
• Minst 3 års erfarenhet av teknisk försäljning och ett etablerat nätverk inom branschen.
• En god förståelse för elektronik, specifikt inbäddad mjukvara och dess interaktion med hårdvara.
• Mycket god vana av att driva säljaktiviteter självständigt och ta egna initiativ, framförallt i situationer utan detaljerade instruktioner.
• Erfarenhet av att arbeta i CRM-system, gärna Dynamics.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Vi tror dessutom att du är en driven person som själv hittar vägar till nya kunder och kan bygga relationer från grunden. Vi tror också att du är serviceinriktad, förtroendeingivande och har förmågan att förmedla Svekon-modellen till befintliga och nya kunder.
Det är meriterande om du:
• Har en ingenjörsutbildning, gärna inom elektronik.
• Har erfarenhet av teknisk projektledning, gärna från mekanik- eller elektronikprojekt inom försvarsindustrin.
• Har erfarenhet av att arbeta med försäljning på större konsultbolag.
Om du har läst så här långt är chansen stor att du är rätt person för rollen. Vi ser fram emot din ansökan!
Så här ser rekryteringsprocessen ut:
- Vi ser över hur din ansökan matchar mot rollen du sökt
- Matchar du profilen? Då är nästa steg en intervju med oss på Envoke Talent!
- Intervju med rekryterande chef på Svekon följt av en teknisk intervju
- Rätt match? Grattis till nya jobbet!
Om du får besked att det inte var rätt match denna gång så sparar vi gärna dina uppgifter och presenterar andra tjänster som matchar din profil.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.