Publicerad: 2024-11-14
Product manager sökes till Hogias löneerbjudande
Vill du vara med och driva framtidens molnbaserade löne- och HR-lösningar? Vi söker en erfaren Product Manager som kan ta ansvar för vårt löneerbjudande och sammanfoga den kvalitet och höga lönekompetens vi redan är kända för med produkter som ligger i den absoluta framkanten.
Detta är en nyckelroll med stor påverkan och möjligheter att tillsammans med högpresterande utvecklingsteam forma framtiden för Hogias HR- och löneprodukter.
Om rollen som Product Manager
Som Product Manager för Hogias löneprodukter har du ansvar för hela vår produktportfölj inom löneområdet och arbetar nära Product Owners, domänexperter, utvecklingsansvariga samt säljorganisationen. Ditt arbete innebär ett tydligt strategiskt och kommersiellt fokus, där du säkerställer att vi utvecklar produkter i linje med marknadens krav, kundernas behov och det de inte vet att de behöver än. Det gör du genom att jobba datadrivet, har koll på trender och konkurrenter och utvecklar goda samarbeten med partners och viktiga nätverk.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
- Utveckla och förankra strategi och roadmap för att leverera rätt funktion i rätt tid.
- Utifrån strategi och roadmap definiera motiverande mål som löpande följs upp.
- Skapa förutsättningar för tillväxt i kundbas och intäkter.
- Analysera marknadstrender, kundbehov och konkurrenter för att identifiera affärsmöjligheter och säkerställa vår konkurrenskraft.
- Samarbeta med sälj- och marknadsteamet för att ta fram marknads- och försäljningsmaterial.
- Leda ett team av Product Owners och domänexperter med fokus på att få dina medarbetare att briljera.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet inom produktutveckling av SaaS-lösningar samt erfarenhet inom lön eller HR-området. Du har tidigare arbetat strategiskt och kommersiellt, gärna med erfarenhet av försäljning, marknadsanalys och partnerskap. Som ledare är du drivande och motiverande, med förmågan att inspirera både ditt team och dig själv mot gemensamma mål. Din förmåga att arbeta i team är central och du ser värdet i att samarbeta för att nå framgång tillsammans. Du har en stark kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt språk beroende på målgrupp, både på svenska och engelska.
Vad vi erbjuder?
Hogia HR Systems är en av Hogias största produktverksamheter med över 50 medarbetare som brinner för HR, lön och teknisk utveckling.
Här får du möjlighet att arbeta i en roll där du både bygger relationer och driver utvecklingen för Hogias molnbaserade löneerbjudande. I bolaget har vi högt i tak och hög tillit till varandra, du kommer jobba med ett gäng inkluderande och prestigelösa kollegor där man vågar fråga och alltid får ett svar. Vi är nyfikna och modiga och arbetar hela tiden med något nytt, det kan gälla såväl arbetssätt som teknik och funktion.
Hos oss får du
- Kompetensutveckling och gemensamma utbildningsmöjligheter
- Flexibilitet att arbeta hemifrån några dagar i veckan
- Möjligheter till god balans mellan arbete och fritid, med satsningar på hälsa och gemensamma träningsaktiviteter
Låter detta som din nästa utmaning? Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag för att bli en del av Hogias resa mot framtidens löne- och HR-lösningar!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Detta är en nyckelroll med stor påverkan och möjligheter att tillsammans med högpresterande utvecklingsteam forma framtiden för Hogias HR- och löneprodukter.
Om rollen som Product Manager
Som Product Manager för Hogias löneprodukter har du ansvar för hela vår produktportfölj inom löneområdet och arbetar nära Product Owners, domänexperter, utvecklingsansvariga samt säljorganisationen. Ditt arbete innebär ett tydligt strategiskt och kommersiellt fokus, där du säkerställer att vi utvecklar produkter i linje med marknadens krav, kundernas behov och det de inte vet att de behöver än. Det gör du genom att jobba datadrivet, har koll på trender och konkurrenter och utvecklar goda samarbeten med partners och viktiga nätverk.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
- Utveckla och förankra strategi och roadmap för att leverera rätt funktion i rätt tid.
- Utifrån strategi och roadmap definiera motiverande mål som löpande följs upp.
- Skapa förutsättningar för tillväxt i kundbas och intäkter.
- Analysera marknadstrender, kundbehov och konkurrenter för att identifiera affärsmöjligheter och säkerställa vår konkurrenskraft.
- Samarbeta med sälj- och marknadsteamet för att ta fram marknads- och försäljningsmaterial.
- Leda ett team av Product Owners och domänexperter med fokus på att få dina medarbetare att briljera.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet inom produktutveckling av SaaS-lösningar samt erfarenhet inom lön eller HR-området. Du har tidigare arbetat strategiskt och kommersiellt, gärna med erfarenhet av försäljning, marknadsanalys och partnerskap. Som ledare är du drivande och motiverande, med förmågan att inspirera både ditt team och dig själv mot gemensamma mål. Din förmåga att arbeta i team är central och du ser värdet i att samarbeta för att nå framgång tillsammans. Du har en stark kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt språk beroende på målgrupp, både på svenska och engelska.
Vad vi erbjuder?
Hogia HR Systems är en av Hogias största produktverksamheter med över 50 medarbetare som brinner för HR, lön och teknisk utveckling.
Här får du möjlighet att arbeta i en roll där du både bygger relationer och driver utvecklingen för Hogias molnbaserade löneerbjudande. I bolaget har vi högt i tak och hög tillit till varandra, du kommer jobba med ett gäng inkluderande och prestigelösa kollegor där man vågar fråga och alltid får ett svar. Vi är nyfikna och modiga och arbetar hela tiden med något nytt, det kan gälla såväl arbetssätt som teknik och funktion.
Hos oss får du
- Kompetensutveckling och gemensamma utbildningsmöjligheter
- Flexibilitet att arbeta hemifrån några dagar i veckan
- Möjligheter till god balans mellan arbete och fritid, med satsningar på hälsa och gemensamma träningsaktiviteter
Låter detta som din nästa utmaning? Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag för att bli en del av Hogias resa mot framtidens löne- och HR-lösningar!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.