Publicerad: 2024-11-14

Logotyp

Account Manager till Smurfit Westrock

Adress

Gävle

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Smurfit Westrock.

Om företaget:

Smurfit Westrock, en global ledare inom hållbart papper och förpackningar, är verksamma i 40 länder med över 500 konverteringsanläggningar för förpackningar och 62 pappersbruk. De erbjuder en oöverträffad portfölj av innovativa förpackningslösningar, från wellpapp- och konsumentförpackningar till Bag-in-Box®-förpackningar och försäljningsdisplayer.

Med den cirkulära ekonomin som kärna i sin verksamhet använder de förnybara, återvinningsbara och återvunna material för att skapa hållbara förpackningslösningar. Som en pålitlig partner till företag över hela världen är Smurfit Westrock engagerade i att utveckla effektiva och skalbara pappers- och förpackningslösningar för att lösa komplexa förpackningsutmaningar.

Smurfit Westrock i Sverige täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp och solidpapp. Smurfit Westrock Sverige AB utgör den svenska organisationen inom förpackningsdivisionen och har ca 700 anställda på 10 olika enheter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager är det du som med din kunskap, insikter och expertis utvecklar marknadsledande förpackningslösningar till kunder från olika branscher i en internationell miljö. Genom att arbeta nära företagets kunder skapar du nya affärsmöjligheter och hjälper befintliga och nya kunder till ett lönsammare affärsupplägg.

Du kommer att ta över och arbeta med befintliga kunder så väl som arbeta mot nya kunder genom uppsökande arbete, där den största delen rollen innebär förvaltning och utveckling av befintliga kundsamarbeten. Du arbetar med kunder i varierad storlek där en säljcykel kan variera från en månad till upp mot två år beroende på affärens komplexitet. Du arbetar med primärt fokus på fysiska kundmöten med syfte att utveckla och bygga långsiktiga relationer

• Prospektering och nykundsbearbetning, samt utveckling och bearbetning av befintliga kunder
• Brett nätverkande hos kund med fokus på flera intressenter, fysiska kundmöten och komplexa behovsanalyser
• Projektleda affären från initial kontakt, till provorder och slutligen leverans, mot kundens olika intressenter såväl som interna funktioner.
• Försäljningsadministration samt kravställning mot interna funktioner så som design, konstruktion och Business Co-ordinators

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av komplex, värdebaserad B2B- försäljning
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot tillverkande industri
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B- körkort

För att lyckas i rollen ser vi att du är energisk, engagerad, nyfiken och positiv. Som person är du trygg i att arbeta självständigt, har vana att driva dig framåt mot tydliga mål och en hög motivation. Du är uthållig och har en egen drivkraft i att lyckas nå uppsatta mål. En annan avgörande faktor är ditt affärssinne och förmågan att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor. Du trivs bra i en roll med många kontaktytor då du kommer att samverka med samarbetspartners internt såväl som externt. Slutligen är du strukturerad i ditt arbete, är duktig på att planera din tid samt van vid att kunna hantera parallella uppgifter samtidigt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Från Stockholm och norrut. Rollen kommer innebära hög närvaro ute hos kund, där du resterande tid kan utgå hemifrån. Alternativt från placeringsort Gävle, där din tillhörande försäljningsorganisation sitter.
Lön: Fast lön - Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Gävle

Populära jobb i Gävle