Publicerad: 2024-11-15
Fastighetsförvaltare Umeå
Fastighetsförvaltare med driv för affärsmässighet och hållbara kundrelationer
Är du en erfaren Fastighetsförvaltare som brinner för fastigheter, ekonomisk lönsamhet och att bygga långsiktiga kundrelationer? Vi söker dig som är redo att ta en central roll i vår verksamhet och bidra till vår vision om att förenkla och förgylla livet genom omtänksamma boenden.
Dina viktigaste arbetsuppgifter
Som Fastighetsförvaltare blir du en viktig resurs i vårt team som består av fastighetsskötare, bostadsuthyrare och andra stödfunktioner till förvaltningen. Du stöttar i förvaltningsärenden samtidigt som du säkerställer att dessa genomförs enligt standarden för en effektiv och smidig drift. Förvaltningsområdet är primärt Umeå, men du ansvarar även för vårt fastighetsbestånd i Sundsvall. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Ansvara för standardförbättringar i lägenheter och samarbetar för att skapa en trivsam boendemiljö, med målet att förbättra kassaflödet kundnöjdhet och främja en effektiv förvaltning.
- Ansvar för mindre underhållsprojekt i samarbete med Projektledare.
- Daglig kontakt med både bostads- och kommersiella hyresgäster, där du främjar goda relationer, service och tillgänglighet.
- Ansvar för att samordna hyresgästkommunikation i olika ärenden och projekt för att skapa trygghet genom tydlig information.
- Uppföljning av ronderingar, myndighetskrav och energiförbrukning.
- Ansvar för besiktningar av bostäder och kommersiella lokaler.
Din profil
För att lyckas i rollen har du minst tre års erfarenhet inom fastighetsförvaltning, är strukturerad och har ett starkt kundfokus. Du är en prestigelös och energisk lagspelare med ett starkt affärsmässigt fokus. Du är även en problemlösare av rang, med stor kommunikativ förmåga och en förmåga att balansera lyhördhet och beslutsamhet. Service och kommunikation är dina ledord – du möter hyresgäster och kollegor med lyhördhet och ett lösningsorienterat förhållningssätt, vilket skapar trygghet och trivsel i ditt arbete. Vidare ser vi att du:
- Har erfarenhet av hyresgästkontakt och entreprenörskontakt.
- Du har kunskap om generella myndighetskrav och fastighetsägarens ansvar.
- Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är meriterande)
- Innehar B-körkort
Det är dessutom starkt meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller liknande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö. Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
CV välkomnas senast den 2024-12-08. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se