Publicerad: 2024-11-15
Kundservicemedarbetare
Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett utvecklande extrajobb vid sidan av dina studier?
Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team som kundservicemedarbetare hos Länstrafiken i Västerbotten. Hos oss erbjuds du en arbetsplats med varierade arbetsuppgifter och möjligheten att arbeta med erfarna kollegor med god sammanhållning. Det här jobbet passar dig som är studerande då du erbjuds möjligheten att tacka ja eller nej till arbetspass utifrån din tillgänglighet.
Dina arbetsuppgifter består av att informera, hjälpa och guida våra resenärer. Vi hjälper våra resenärer under hela resan genom att sälja buss- och tågbiljetter, ge trafikupplysning, publicera trafikinformation, registrera synpunkter från våra resenärer samt hantera andra administrativa uppgifter. På kvällar och helger hanterar du även bokning av sjukresor och färdtjänstresor. Arbetet består av att registrera beställningar, samordna och avropa samhällsbetalda transporter.
Du ansöker med CV senast 2024-12-09. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga till det i samma dokument, t ex som inledning på ditt CV eller som bilaga. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad AB. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61, kristina.karlsson@randstad.se
Ansvarsområden
- Informera, hjälpa och guida våra resenärer.
- Sälja buss- och tågbiljetter.
- Ge trafikupplysning.
- Publicera trafikinformation.
- Registrera synpunkter från våra resenärer.
- Bokning av sjukresor och färdtjänstresor.
- Hantera andra administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
- Studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning.
- Har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år.
- Har erfarenhet från arbete i telefonväxel, kundservice eller kundbemötande.
- Har god datorvana.
- Har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.
- Har god förmåga att uttrycka sig i tal på engelska.
Vi ser gärna även att du
- Har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt.
- Har en flexibel tillgänglighet.
- Har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå.
- Kan hantera stressiga situationer.
- Har en förmåga att se helheten och kan prioritera dina arbetsuppgifter.
Arbetsplats
Länstrafiken har idag biljettkontor (Reseinfo) på Vasaplan och Norrlands universitetssjukhus. Vår telefoni är placerad på vårt kontor öst på stan och du kommer att arbeta på dessa tre arbetsplatser. Länstrafikens kundservice har öppet mellan kl. 06.00-23.00 på vardagar och 07:00 – 23.00 på helger, vilket innebär att dina arbetstider varierar där emellan.
Som ny medarbetare hos oss på Länstrafiken i Västerbotten inleds din anställning med en gedigen introduktion och intern utbildning. Utbildningen pågår under tre veckor (flexibel förläggning) och sker på samtliga arbetsplatser i Umeå.
Om företaget
Länstrafiken i Västerbotten AB
Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten.Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice och har idag kundservicemedarbetare på tre orter i länet; Umeå, Skellefteå och Lycksele. Sedan årsskiftet 2021 har Länstrafiken en beställningscentral inom avdelningen för kundservice som har ansvaret för att boka och administrera resor inom den särskilda kollektivtrafiken.www.tabussen.nu