Publicerad: 2024-11-15
Löne- & HR-ansvarig DK Company
Löne- & HR-ansvarig
Om tjänsten
Som löne- & HR-ansvarig kommer du att arbeta med löpande löneadministration och övergripande HR-frågor. I ett bolag som brinner för mode får du bli del av en kreativ miljö där det ska vara kul att gå till jobbet. Du kommer att få bidra med struktur och noggrannhet såväl som att värna våra medarbetare.
Kontoret är beläget i kontorshotellet Kungsporten i Billdal med goda kommunikationer. Där kommer du att arbeta nära ekonomiansvarig som också ger dig gedigen introduktion till företaget. I närheten har företaget även ett showroom. Företaget har en familjär kultur och det kommer vara viktigt att du speglar detta genom att vara service minded och tillgänglig internt.
I rollen är det viktigt att hålla sig ajour med lagar och bestämmelser kopplat till HR och lön. Du kommer att vara stöd inom HR för våra chefer och ca. 100 anställda i verksamheten. Detta innebär att du ska kunna stötta gällande lagar, bestämmelser och policy såväl som på ett mänskligt och coachande plan. Du driver även samarbetet med facklig organisation och är bolagets representant i lokala personalfrågor.
Löneadministration sker idag i Visma. Du kommer få introduktion i arbetet men kommer behöva några års erfarenhet av löneadministration sedan tidigare. Erfarenhet i Visma och erfarenhet från löneadministration inom detaljhandeln och för tjänstemän är ett stort plus.
I din roll som löne- & HR-ansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löneadministration
• Chefsstöd
• Övergripande HR-ansvar
• Ekonomiadministration
Tjänsten som löne- & HR-ansvarig är en tillsvidareanställning på deltid. Tjänstgöringsgraden är på 80%.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av brett HR-arbete. Det är sannolikt att du arbetat brett i en mindre organisation innan där du administrerat lön och hanterat de behov som uppstår under eget initiativ och ansvar. Du har ett flexibelt och serviceinriktat mindset men också sinne för struktur och noggrannhet. Du vill bli en del av vår familjära och glada miljö samtidigt som du bidrar med ordning och reda.
Vidare ser vi att du har utbildning från universitet/högskola inom relevant område så som ekonomi eller HR i kombination med erfarenhet inom ekonomi/lön.
Viktigt för tjänsten är:
• Examen inom ekonomi/HR eller motsvarande erfarenhet.
• Ett ansvarstagande och serviceinriktat mindset
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidare, 80%
Kollektivavtal, tjänstemän
Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har DK Company valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på stefan.wangdell@adecco.se eller 076-1384817
Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 1/12.
Välkommen med din ansökan!
DK COMPANY IS A MULTI-BRAND FASHION GROUP
Since its inception in 2001, DK Company has grown to become one of Europe ´s leading suppliers of fashion and lifestyle brands catering to men and women.
Today we are 2,400 employees, and our business offers fashion based on value for money and luxury for less. With an efficient and cost-conscious supply chain, we ensure competitive prices with a wide range of fashion brands that appeal to customers all over the world.
Our palette of brands vary from Blend, Fransa, ICHI and b.young to Matinique, InWear, Part Two, Cream, Kaffe, Gestuz and others.
Our 25 brands are represented at more than 16,500 selling points with a strong geographical presence in more than 35 countries worldwide.
We have our own 450 selling points/shops: fully and partly owned, franchises, concession, and consignment. Läs gärna mer på http://www.dkcompany.com
Om tjänsten
Som löne- & HR-ansvarig kommer du att arbeta med löpande löneadministration och övergripande HR-frågor. I ett bolag som brinner för mode får du bli del av en kreativ miljö där det ska vara kul att gå till jobbet. Du kommer att få bidra med struktur och noggrannhet såväl som att värna våra medarbetare.
Kontoret är beläget i kontorshotellet Kungsporten i Billdal med goda kommunikationer. Där kommer du att arbeta nära ekonomiansvarig som också ger dig gedigen introduktion till företaget. I närheten har företaget även ett showroom. Företaget har en familjär kultur och det kommer vara viktigt att du speglar detta genom att vara service minded och tillgänglig internt.
I rollen är det viktigt att hålla sig ajour med lagar och bestämmelser kopplat till HR och lön. Du kommer att vara stöd inom HR för våra chefer och ca. 100 anställda i verksamheten. Detta innebär att du ska kunna stötta gällande lagar, bestämmelser och policy såväl som på ett mänskligt och coachande plan. Du driver även samarbetet med facklig organisation och är bolagets representant i lokala personalfrågor.
Löneadministration sker idag i Visma. Du kommer få introduktion i arbetet men kommer behöva några års erfarenhet av löneadministration sedan tidigare. Erfarenhet i Visma och erfarenhet från löneadministration inom detaljhandeln och för tjänstemän är ett stort plus.
I din roll som löne- & HR-ansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löneadministration
• Chefsstöd
• Övergripande HR-ansvar
• Ekonomiadministration
Tjänsten som löne- & HR-ansvarig är en tillsvidareanställning på deltid. Tjänstgöringsgraden är på 80%.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av brett HR-arbete. Det är sannolikt att du arbetat brett i en mindre organisation innan där du administrerat lön och hanterat de behov som uppstår under eget initiativ och ansvar. Du har ett flexibelt och serviceinriktat mindset men också sinne för struktur och noggrannhet. Du vill bli en del av vår familjära och glada miljö samtidigt som du bidrar med ordning och reda.
Vidare ser vi att du har utbildning från universitet/högskola inom relevant område så som ekonomi eller HR i kombination med erfarenhet inom ekonomi/lön.
Viktigt för tjänsten är:
• Examen inom ekonomi/HR eller motsvarande erfarenhet.
• Ett ansvarstagande och serviceinriktat mindset
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidare, 80%
Kollektivavtal, tjänstemän
Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har DK Company valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på stefan.wangdell@adecco.se eller 076-1384817
Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 1/12.
Välkommen med din ansökan!
DK COMPANY IS A MULTI-BRAND FASHION GROUP
Since its inception in 2001, DK Company has grown to become one of Europe ´s leading suppliers of fashion and lifestyle brands catering to men and women.
Today we are 2,400 employees, and our business offers fashion based on value for money and luxury for less. With an efficient and cost-conscious supply chain, we ensure competitive prices with a wide range of fashion brands that appeal to customers all over the world.
Our palette of brands vary from Blend, Fransa, ICHI and b.young to Matinique, InWear, Part Two, Cream, Kaffe, Gestuz and others.
Our 25 brands are represented at more than 16,500 selling points with a strong geographical presence in more than 35 countries worldwide.
We have our own 450 selling points/shops: fully and partly owned, franchises, concession, and consignment. Läs gärna mer på http://www.dkcompany.com