Publicerad: 2024-11-15
Ekonomiadministratör
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
På ekonomiavdelningen är vi 12 kollegor som arbetar med serviceförvaltningens ekonomiredovisning. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya smarta lösningar för att digitalisera och förenkla våra processer. Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Möjligheten att delvis arbeta på distans är en självklarhet så länge det fungerar för våra kunder och intressenter.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en skicklig administratör med erfarenhet av redovisning? Är du dessutom nyfiken på att hitta nya arbetssätt genom digitalisering och vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder i Halmstads kommun? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vi på Serviceförvaltningens ekonomiavdelning söker en ny kollega. Vi anser att god samarbetsförmåga och nyfikenhet är viktiga faktorer för framgång och lägger stor vikt vid att skapa en miljö där du får möjlighet att växa, utvecklas och verkligen trivas.
Att arbeta som ekonomiadministratör hos oss innebär att vara en spindel i nätet och samarbeta med människor såväl inom vår förvaltning som utanför. Vi uppmuntrar vilja och driv att både utvecklas i sin profession och tillsammans med resten av gruppen utveckla våra arbetsmetoder.
Som ekonomiadministratör kommer du bland annat arbeta med löpande redovisning, fakturahantering, avtalsadministration, inköp, beställningar, enklare bokslutsuppgifter samt hålla utbildningar internt på vår förvaltning. Du behöver därför vara strukturerad och detaljorienterad. Du spenderar större delen av din arbetsdag i olika system som ekonomisystemet Unit4, Office 365 samt olika verksamhetssystem.
Vi är en kundorienterad organisation vilket innebär att mycket av vårt arbete styrs av våra kunders behov. Arbetsuppgifter inkommer från olika håll vilket gör att arbetsdagen inte alltid kommer bli som du planerat. Även om tjänsten innebär mycket självständigt arbete är det självklart att du och dina kollegor hjälps åt att stötta och avlasta varandra.
Att arbeta effektivt och samtidigt leverera god kvalitet är viktigt för oss. Därför arbetar vi alltid med att utveckla befintliga rutiner och arbetssätt och du kommer självklart vara en aktiv del av detta viktiga arbete tillsammans med dina kollegor. En del av förbättringsarbetet är att hitta sätt att digitalisera och förenkla våra processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller en annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet att arbeta med kvalificerad redovisning, känner dig bekväm att arbeta i ekonomisystem samt Excel.
Har du erfarenhet av Unit4 är det extra meriterande.
Du har lätt att uttrycka dig och god svenska i både tal och skrift.
Som person är du positiv och ser det som självklart att samarbeta och hjälpas åt med dina kollegor. Du är nyfiken och drivs av möjligheten att kunna förändra och förbättra. Du tycker om administrativa uppgifter och vill gärna utveckla dina arbetssätt, antingen genom uppdatering av rutiner eller genom att se smarta digitala lösningar. Du har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete och du har ett öga för detaljer. Du är nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din profession.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
På ekonomiavdelningen är vi 12 kollegor som arbetar med serviceförvaltningens ekonomiredovisning. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya smarta lösningar för att digitalisera och förenkla våra processer. Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Möjligheten att delvis arbeta på distans är en självklarhet så länge det fungerar för våra kunder och intressenter.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en skicklig administratör med erfarenhet av redovisning? Är du dessutom nyfiken på att hitta nya arbetssätt genom digitalisering och vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder i Halmstads kommun? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vi på Serviceförvaltningens ekonomiavdelning söker en ny kollega. Vi anser att god samarbetsförmåga och nyfikenhet är viktiga faktorer för framgång och lägger stor vikt vid att skapa en miljö där du får möjlighet att växa, utvecklas och verkligen trivas.
Att arbeta som ekonomiadministratör hos oss innebär att vara en spindel i nätet och samarbeta med människor såväl inom vår förvaltning som utanför. Vi uppmuntrar vilja och driv att både utvecklas i sin profession och tillsammans med resten av gruppen utveckla våra arbetsmetoder.
Som ekonomiadministratör kommer du bland annat arbeta med löpande redovisning, fakturahantering, avtalsadministration, inköp, beställningar, enklare bokslutsuppgifter samt hålla utbildningar internt på vår förvaltning. Du behöver därför vara strukturerad och detaljorienterad. Du spenderar större delen av din arbetsdag i olika system som ekonomisystemet Unit4, Office 365 samt olika verksamhetssystem.
Vi är en kundorienterad organisation vilket innebär att mycket av vårt arbete styrs av våra kunders behov. Arbetsuppgifter inkommer från olika håll vilket gör att arbetsdagen inte alltid kommer bli som du planerat. Även om tjänsten innebär mycket självständigt arbete är det självklart att du och dina kollegor hjälps åt att stötta och avlasta varandra.
Att arbeta effektivt och samtidigt leverera god kvalitet är viktigt för oss. Därför arbetar vi alltid med att utveckla befintliga rutiner och arbetssätt och du kommer självklart vara en aktiv del av detta viktiga arbete tillsammans med dina kollegor. En del av förbättringsarbetet är att hitta sätt att digitalisera och förenkla våra processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller en annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet att arbeta med kvalificerad redovisning, känner dig bekväm att arbeta i ekonomisystem samt Excel.
Har du erfarenhet av Unit4 är det extra meriterande.
Du har lätt att uttrycka dig och god svenska i både tal och skrift.
Som person är du positiv och ser det som självklart att samarbeta och hjälpas åt med dina kollegor. Du är nyfiken och drivs av möjligheten att kunna förändra och förbättra. Du tycker om administrativa uppgifter och vill gärna utveckla dina arbetssätt, antingen genom uppdatering av rutiner eller genom att se smarta digitala lösningar. Du har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete och du har ett öga för detaljer. Du är nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din profession.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!