Publicerad: 2024-11-15

Logotyp

Sales Operations Manager till Didriksons

Adress

Borås

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Har du ett öga för detaljer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och förbättra arbetsflöden? Då är rollen som Sales Operations Manager på Didriksons något för dig! Vi söker dig som vill ta ansvar för både orderbokshantering och systemutveckling, och som motiveras av att utvecklas och lära sig nya saker. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som Sales Operations Manager kommer du arbeta med daglig hantering av orderboken i nära samarbete med Sales Operations Specialists för alla webbutiker, plattformar och detaljhandelsområden. Du kommer att samarbeta nära med Retail- och Consignment partners så som egna butiker, outlets samt partners för att säkerställa leveranser av första säsongen, påfyllning, skapande av masterdata och hantering av returer. Du kommer att ta ett stort ansvar för både systemutveckling och orderbokshantering. En viktig del av arbetet kommer att vara att identifiera och lösa problematiska processer i samarbete med interna kollegor och externa utvecklare vid behov.

Didriksons värnar om medarbetarnas välmående och balans i vardagen. Hos dem får du utrymme att växa och utvecklas i en stöttande miljö där ni ser efter varandra. För att stärka både gemenskap och hälsa erbjuder de flera träningsinitiativ och uppmuntrar fysisk aktivitet, till exempel under lunchen. Dridriksons kontor är modernt och öppet, och atmosfären präglas av samarbete och trivsel.

Du erbjuds
- Möjlighet att träna på lunch
- Träningsinitiativ/aktiviteter
- God arbetsmiljö och företagskultur
- Goda anställningsförmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Daglig hantering av orderboken i samarbete med Sales Operations Specialists för alla webbutiker, plattformar och detaljhandelsområden
* Nära samarbete med Retail- och Consignment partners så som egna butiker, outlets samt partners när det gäller leveranser för första säsongen, påfyllning, skapande av masterdata och returer
* Ta över frågor som rör systemutveckling och orderbokshantering
* Identifiera problematiska processer och arbeta på lösningar tillsammans med interna kollegor och externa utvecklare vid behov
* Daglig kontakt med slutkonsumenter, exempelvis via Zendesk och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln eller administrativa/operativa roller
- Har en eftergymnasial utbildning inom handel och/eller administration
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i det dagliga arbetet
- Har kunskaper i ERP-system, exempelvis Microsoft Dynamics Navision
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i andra europeiska språk
- Intresse och erfarenhet inom mode-, sport- och/eller textilindustrin

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Samarbetsinriktad

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential. Du är flexibel och ansvarstagande, och trivs med att ta egna initiativ. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete, samtidigt som du är noggrann och strävar efter att alltid leverera ditt bästa. Med ett starkt kundfokus är du proaktiv när det gäller att lösa problem och hitta lösningar. Du ser inte repetitiva arbetsuppgifter som ett hinder utan hanterar dem effektivt, och du är alltid villig att ställa upp och stödja ditt team vid behov. Som en lösningsorienterad person tänker du kreativt och bidrar till en positiv arbetsmiljö genom att samarbeta och hjälpa dina kollegor. Du är också öppen för att lära dig nya saker och har en god förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar i arbetsmiljön.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Didriksons, grundat 1913 i Grundsund, är ett svenskt varumärke känt för hållbara och prisvärda ytterkläder av hög kvalitet. Här kan du läsa mer om Didriksons!
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Borås

Populära jobb i Borås