Publicerad: 2024-11-15
Redovisningsekonom till omgående konsultuppdrag
Vi söker en duktig redovisningsekonom till ett konsultuppdrag i Mölnlycke med start omgående. Uppdraget är på heltid och sträcker sig minst till sommaren 2025.
Om tjänsten
Du blir en del av ett team som i dagsläget består av fyra personer. Ni har ett gott samarbete i gruppen, arbetar lösningsorienterat och hjälper varandra vid behov. Rollen har flera kontaktytor och dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Löpande redovisning
- Kontoavstämningar
- Assistera vid månadsbokslut
- Hantera anläggningsregister
- Stötta i arbetet kring kund- och leverantörsreskontra vid behov
- Uppföljning av kostnader
- Viss statistikrapportering
Lämplig bakgrund
Vi ser att du har ett par års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom, troligtvis från mindre eller mellanstora bolag. Du har en god förståelse för helheten kring redovisning men behöver inte vara självständig i arbetet kring månadsbokslut. Det är ett krav för tjänsten att behärska engelska och kan även vara meriterande med kunskaper i danska. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Excel och det är ett stort plus om du är systemvan i allmänhet och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är lösningsorienterad och nyfiken och gärna tar dig an lite av varje. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar, är flexibel och prestigelös och är duktig på att samarbeta med andra. Du kommunicerar enkelt med andra och har en positiv inställning till arbetet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om tjänsten
Du blir en del av ett team som i dagsläget består av fyra personer. Ni har ett gott samarbete i gruppen, arbetar lösningsorienterat och hjälper varandra vid behov. Rollen har flera kontaktytor och dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Löpande redovisning
- Kontoavstämningar
- Assistera vid månadsbokslut
- Hantera anläggningsregister
- Stötta i arbetet kring kund- och leverantörsreskontra vid behov
- Uppföljning av kostnader
- Viss statistikrapportering
Lämplig bakgrund
Vi ser att du har ett par års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom, troligtvis från mindre eller mellanstora bolag. Du har en god förståelse för helheten kring redovisning men behöver inte vara självständig i arbetet kring månadsbokslut. Det är ett krav för tjänsten att behärska engelska och kan även vara meriterande med kunskaper i danska. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Excel och det är ett stort plus om du är systemvan i allmänhet och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är lösningsorienterad och nyfiken och gärna tar dig an lite av varje. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar, är flexibel och prestigelös och är duktig på att samarbeta med andra. Du kommunicerar enkelt med andra och har en positiv inställning till arbetet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.