Publicerad: 2024-11-15
Business Development Manager till FourFM!
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du arbeta med försäljning och affärsutveckling mot några av världens främsta företag? Vi på Four FM hjälper företag med skräddarsydda Facility Management lösningar så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Låter detta som nästa steg i karriären för dig? Sök då tjänsten idag!
Arbetsbeskrivning
Söker du en roll som Business Developer där ditt engagemang och driv verkligen kommer till sin rätt? Älskar du att vara den som styr affärsprocesser från första steget till framgångsrik avslutning och har förmågan att bygga nya relationer? Är du redo att vara en nyckelspelare på en tillväxtresa och vara med och skapa banbrytande affärsmöjligheter tillsammans med talangfulla kollegor, både nationellt och internationellt? Då är det precis dig vi letar efter, se nedanför exempel på arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Tillsammans med operativt team skapa en plan för att bidra till nya kunder/marknader.
• Etablera affärsmöjligheter av tjänster inom Facility Management för nya potentiella företagskunder.
• Identifiera och proaktivt skapa nya affärsmöjligheter i linje med Four FM´s strategi.
• Aktivt skapa nya leads och bygga en kortsiktig och långsiktig pipeline.
• Skapa och utveckla nya affärer med nya och potentiella kunder.
• Koordinering och styrning av försäljningsaktiviteter under hela försäljningsprocessen inklusive kvalificering affärsmöjligheter, affärsförslag, prissättning och förhandlingar.
• Ansvara för att ta fram och utveckla försäljnings- och anbudsdokument och presentationer
• Resor inom Norden ingår i tjänsten.
Personprofil
Vi söker en Team-player som brinner för att arbeta nära kundaffären. Du har ett genuint inre driv som får dig att jobba i ett högt tempo även i motvind. Vi ser även att du har en naturlig nyfikenhet. Utmaningar motiverar dig och du har en stor portion tålamod samt pannben för att hantera långa säljprocesser. Du har tidigare erfarenhet från B2B-försäljning och affärsutveckling. Om du har arbetat med tjänsteförsäljning är det ett plus.
Körkort är ett krav för tjänsten och du behöver även ha en god kommunikativ förmåga på engelska, då både kundmöten och intern kommunikation sker på engelska.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: några resor i månaden med övernattning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Utgår från kontoret i Stockholm
Villkor: Fast lön + resultatbaserad bonus
Förmåner: Stabil fast lön med möjlighet till årsbonus. Förmånsbil, 30 dagar semester, tjänstepension, kollektivavtal, roliga kickoffer och teamaktiviteter, mm.
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Oscar Backman på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Four FM är ett snabbväxande företag som erbjuder premiumlösningar inom Facility management. Ett dynamiskt företag som är byggt på entreprenörskap, engagerade medarbetare och en stark företagskultur. Vi är nu på jakt efter ett nytt tillskott till Four FM Teamet och hoppas att det kan bli du!
Four FM är ett nordiskt Facility Managementbolag som grundades 2012. Vi omsätter idag ca 180 miljoner SEK och har ca 200 medarbetare. Vårt uppdrag är att leverera IFM-tjänster till kunder i hela Norden. Vi är ett växande bolag som håller i den familjära känslan, där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans.
Vill du arbeta med försäljning och affärsutveckling mot några av världens främsta företag? Vi på Four FM hjälper företag med skräddarsydda Facility Management lösningar så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Låter detta som nästa steg i karriären för dig? Sök då tjänsten idag!
Arbetsbeskrivning
Söker du en roll som Business Developer där ditt engagemang och driv verkligen kommer till sin rätt? Älskar du att vara den som styr affärsprocesser från första steget till framgångsrik avslutning och har förmågan att bygga nya relationer? Är du redo att vara en nyckelspelare på en tillväxtresa och vara med och skapa banbrytande affärsmöjligheter tillsammans med talangfulla kollegor, både nationellt och internationellt? Då är det precis dig vi letar efter, se nedanför exempel på arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Tillsammans med operativt team skapa en plan för att bidra till nya kunder/marknader.
• Etablera affärsmöjligheter av tjänster inom Facility Management för nya potentiella företagskunder.
• Identifiera och proaktivt skapa nya affärsmöjligheter i linje med Four FM´s strategi.
• Aktivt skapa nya leads och bygga en kortsiktig och långsiktig pipeline.
• Skapa och utveckla nya affärer med nya och potentiella kunder.
• Koordinering och styrning av försäljningsaktiviteter under hela försäljningsprocessen inklusive kvalificering affärsmöjligheter, affärsförslag, prissättning och förhandlingar.
• Ansvara för att ta fram och utveckla försäljnings- och anbudsdokument och presentationer
• Resor inom Norden ingår i tjänsten.
Personprofil
Vi söker en Team-player som brinner för att arbeta nära kundaffären. Du har ett genuint inre driv som får dig att jobba i ett högt tempo även i motvind. Vi ser även att du har en naturlig nyfikenhet. Utmaningar motiverar dig och du har en stor portion tålamod samt pannben för att hantera långa säljprocesser. Du har tidigare erfarenhet från B2B-försäljning och affärsutveckling. Om du har arbetat med tjänsteförsäljning är det ett plus.
Körkort är ett krav för tjänsten och du behöver även ha en god kommunikativ förmåga på engelska, då både kundmöten och intern kommunikation sker på engelska.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Resor: några resor i månaden med övernattning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Utgår från kontoret i Stockholm
Villkor: Fast lön + resultatbaserad bonus
Förmåner: Stabil fast lön med möjlighet till årsbonus. Förmånsbil, 30 dagar semester, tjänstepension, kollektivavtal, roliga kickoffer och teamaktiviteter, mm.
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Oscar Backman på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Four FM är ett snabbväxande företag som erbjuder premiumlösningar inom Facility management. Ett dynamiskt företag som är byggt på entreprenörskap, engagerade medarbetare och en stark företagskultur. Vi är nu på jakt efter ett nytt tillskott till Four FM Teamet och hoppas att det kan bli du!
Four FM är ett nordiskt Facility Managementbolag som grundades 2012. Vi omsätter idag ca 180 miljoner SEK och har ca 200 medarbetare. Vårt uppdrag är att leverera IFM-tjänster till kunder i hela Norden. Vi är ett växande bolag som håller i den familjära känslan, där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans.