Publicerad: 2024-11-18
Inköpare till Pronova AB
Inköpare till Pronova AB
Nu finns det en möjlighet att bli en del av ett stabilt och trevligt företag när Pronova rekryterar en inköpare! Har du erfarenhet av både strategiskt och operativt inköp? Känner du igen dig som en samarbetsvillig och kommunikativ person? Läs då mer om tjänsten!
Om tjänsten
Som inköpare på Pronova kommer du att arbeta med både strategiskt och operativt inköp. Du ansvarar för att utveckla, samordna och effektivisera inköpen. Tillsammans med försäljningsansvariga skapar du goda relationer med leverantörerna samt prisförhandlar, riskminimerar och leveransbevakar.
Tillsammans med planerare och lageransvarig ansvarar du för att ni har optimalt lagersaldo utifrån olika parametrar och utvecklar goda rutiner/processer för hur inköp och avrop görs. Du kommer också att vara en del i företagets fortsatta hållbarhetsarbete, i samarbete med marknad.
Eftersom det inte funnits en renodlad inköpartjänst tidigare finns det en stor möjlighet att göra skillnad och nytta! Du rapporterar till ledningsgruppen. Arbetsplatsen finns i Flygstaden, där både kontor och produktion finns. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, flextid, bonussystem och trevliga kollegor är självklara delar i en anställning på Pronova.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, från högskola eller yrkesutbildning. Du har flerårig erfarenhet som inköpare, både på strategisk och operativ nivå. God vana av att arbeta i ERP-system är ett krav, det är meriterande om du har kännedom om Monitor.
Du som söker har en stark analytisk förmåga och kan fatta välgrundade beslut inom ditt område. Som person är du initiativtagande, driven och flexibel och trivs med att ta ett stort eget ansvar och därmed få stor frihet. Du har en god kommunikativ förmåga och kan samverka väl med olika parter, internt med kollegor samt externt med leverantörer och kunder. På Pronova är det viktigt med en stark teamkänsla, det är därför en självklarhet att du är samarbetsvillig och prestigelös.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Kan du tyska eller franska är det plus i kanten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Pronova AB
Pronova utvecklar, tillverkar och säljer ett patenterat förpackningssystem. Kunderna finns mestadels i Skandinavien och i övriga Europa. De säljer själva på den svenska marknaden medan mestadels av deras export säljs via distributörer och licenstagare. Bolaget är uppdelat i två divisioner, maskin och fabrik. De är ett stabilt företag med kontor i Flygstaden. Engagemang, tydlighet, kvalitet och mod är fyra värdeord som Pronova står för.
Pronova har fått certifiering Great Place to Work® som är ett bevis på att de anställda upplever en mycket hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen. Läs gärna mer på https://www.pronovaab.se
Om ansökan och anställningen
Pronova AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco, har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Hanna Bonli på 0736847773. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillsättning omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Nu finns det en möjlighet att bli en del av ett stabilt och trevligt företag när Pronova rekryterar en inköpare! Har du erfarenhet av både strategiskt och operativt inköp? Känner du igen dig som en samarbetsvillig och kommunikativ person? Läs då mer om tjänsten!
Om tjänsten
Som inköpare på Pronova kommer du att arbeta med både strategiskt och operativt inköp. Du ansvarar för att utveckla, samordna och effektivisera inköpen. Tillsammans med försäljningsansvariga skapar du goda relationer med leverantörerna samt prisförhandlar, riskminimerar och leveransbevakar.
Tillsammans med planerare och lageransvarig ansvarar du för att ni har optimalt lagersaldo utifrån olika parametrar och utvecklar goda rutiner/processer för hur inköp och avrop görs. Du kommer också att vara en del i företagets fortsatta hållbarhetsarbete, i samarbete med marknad.
Eftersom det inte funnits en renodlad inköpartjänst tidigare finns det en stor möjlighet att göra skillnad och nytta! Du rapporterar till ledningsgruppen. Arbetsplatsen finns i Flygstaden, där både kontor och produktion finns. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, flextid, bonussystem och trevliga kollegor är självklara delar i en anställning på Pronova.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, från högskola eller yrkesutbildning. Du har flerårig erfarenhet som inköpare, både på strategisk och operativ nivå. God vana av att arbeta i ERP-system är ett krav, det är meriterande om du har kännedom om Monitor.
Du som söker har en stark analytisk förmåga och kan fatta välgrundade beslut inom ditt område. Som person är du initiativtagande, driven och flexibel och trivs med att ta ett stort eget ansvar och därmed få stor frihet. Du har en god kommunikativ förmåga och kan samverka väl med olika parter, internt med kollegor samt externt med leverantörer och kunder. På Pronova är det viktigt med en stark teamkänsla, det är därför en självklarhet att du är samarbetsvillig och prestigelös.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Kan du tyska eller franska är det plus i kanten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Pronova AB
Pronova utvecklar, tillverkar och säljer ett patenterat förpackningssystem. Kunderna finns mestadels i Skandinavien och i övriga Europa. De säljer själva på den svenska marknaden medan mestadels av deras export säljs via distributörer och licenstagare. Bolaget är uppdelat i två divisioner, maskin och fabrik. De är ett stabilt företag med kontor i Flygstaden. Engagemang, tydlighet, kvalitet och mod är fyra värdeord som Pronova står för.
Pronova har fått certifiering Great Place to Work® som är ett bevis på att de anställda upplever en mycket hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen. Läs gärna mer på https://www.pronovaab.se
Om ansökan och anställningen
Pronova AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco, har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Hanna Bonli på 0736847773. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillsättning omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!