Publicerad: 2024-11-18
Operatör Servicecenter till SJ Stockholmståg
Din kommande roll
Som operatör på servicecenter som jobbar du tillsammans med dina kollegor för att säkerställa god service och hantering av de ärenden som inkommer. Du hanterar bland annat felanmälningar som inkommer från intern personal, uppföljning av ärenden samt övervakning av akuta larm kopplade till el, ventilation och brandlarmscentraler. Du ingår i ett positivt team med hög problemlösningsförmåga och tillsammans säkerställer och bidrar ni till en fantastisk service till kollegor i hela bolaget. Arbetet avser heltid och arbetet är förlagt enligt schema både dag och natt. Även helgarbete förekommer.
- Ta emot och hantera felanmälningar som inkommer från intern personal
- Uppföljning av ärenden
- Administreringen av ID-kort och behörigheter till lokaler
- Övervakning av akuta larm kopplade till el, ventilation och brandlarmscentraler
Som operatör på servicecenter är du en del av produktionsområdet Fastighet & Städ och rapporterar till chef servicesupport.
Förväntningar på den vi söker
Nu söker vi dig som drivs av service och administration som har erfarenhet av service, kollektivtrafiken och god IT-vana. Du har minst gymnasieexamen och tre års arbetslivserfarenhet. Du ska trivas i en miljö där mycket kan hända och trivas med att hjälpa dina kollegor med stort som smått.
- Gymnasieexamen
- Erfarenhet av service
- God administrativ förmåga och god IT-vana
- Mycket goda kunskaper i svenska
De är även meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av kollektivtrafiken
- Har vana av att arbeta systematiskt och strukturerat
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll.
Vad är SJ Stockholmståg AB?
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt.
Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.