Publicerad: 2024-11-18
Incidentansvarig med teamleaderansvar
För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person med ledaregenskaper som vill ta sig an en roll som Incidentansvarig med teamleaderegenskaper. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som teamledare kommer du att ansvara för att leda och stötta teamet i deras dagliga arbete. Detta innebär att planera och schemalägga arbetspass samt att delta operativt i skift. Du kommer att ge teknisk support till kundens medlemmar som använder deras börssystem.
En viktig del av din roll är incidenthantering, där du kommer att dokumentera, hantera och rapportera händelser till respektive systemägare. Du kommer också att äga och driva Problem Management-processen, där du identifierar och åtgärdar grundorsaker till återkommande problem i IT-miljön i nära samarbete med Second Line, utvecklingsteamet och andra avdelningar.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker en person som är lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att analysera komplexa problem och hitta effektiva åtgärder. Du är ansvarstagande och tar ägarskap över dina arbetsuppgifter samtidigt som du säkerställer att uppgifter genomförs på ett noggrant och kvalitativt sätt. Din strukturerade arbetsstil gör att du kan prioritera och planera, även i situationer med högt tempo och flera parallella uppgifter. Vi ser gärna att du är en naturlig ledare som inspirerar och motiverar teamet till att prestera sitt bästa.
Utöver detta är du nyfiken och ser förändringar och utmaningar som möjligheter att utvecklas, du har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Din tekniska förståelse och vilja att lära dig nytt gör att du kan anpassa dig till nya verktyg och arbetsmetoder, vilket är en viktig del av rollen.
Krav:
-
Revelant kandidatexamen inom IT
-
2-3 års erfarenhet av att ha arbetat som Incident Manager
-
Erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk
-
Erfarenhet av Linux (Debian)
-
Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter
-
Erfarenhet av ITIL
-
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande:
-
Erfarenhet av SQL
-
Erfarenhet av Python, PHP eller Bash
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Julieth Escobar
+46 734 159387
Julieth.Escobar@centric.eu
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som teamledare kommer du att ansvara för att leda och stötta teamet i deras dagliga arbete. Detta innebär att planera och schemalägga arbetspass samt att delta operativt i skift. Du kommer att ge teknisk support till kundens medlemmar som använder deras börssystem.
En viktig del av din roll är incidenthantering, där du kommer att dokumentera, hantera och rapportera händelser till respektive systemägare. Du kommer också att äga och driva Problem Management-processen, där du identifierar och åtgärdar grundorsaker till återkommande problem i IT-miljön i nära samarbete med Second Line, utvecklingsteamet och andra avdelningar.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker en person som är lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att analysera komplexa problem och hitta effektiva åtgärder. Du är ansvarstagande och tar ägarskap över dina arbetsuppgifter samtidigt som du säkerställer att uppgifter genomförs på ett noggrant och kvalitativt sätt. Din strukturerade arbetsstil gör att du kan prioritera och planera, även i situationer med högt tempo och flera parallella uppgifter. Vi ser gärna att du är en naturlig ledare som inspirerar och motiverar teamet till att prestera sitt bästa.
Utöver detta är du nyfiken och ser förändringar och utmaningar som möjligheter att utvecklas, du har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Din tekniska förståelse och vilja att lära dig nytt gör att du kan anpassa dig till nya verktyg och arbetsmetoder, vilket är en viktig del av rollen.
Krav:
-
Revelant kandidatexamen inom IT
-
2-3 års erfarenhet av att ha arbetat som Incident Manager
-
Erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk
-
Erfarenhet av Linux (Debian)
-
Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter
-
Erfarenhet av ITIL
-
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande:
-
Erfarenhet av SQL
-
Erfarenhet av Python, PHP eller Bash
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Julieth Escobar
+46 734 159387
Julieth.Escobar@centric.eu