Publicerad: 2024-11-18
Informations- och Systemkoordinator
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll.
Om rollenI rollen som Informations- och Systemkoordinator kommer du att vara nyckelspelaren som säkerställer att rätt information når rätt plats i våra fastighetssystem – från nyproduktion och ombyggnation till daglig förvaltning. Vi är just nu i en spännande fas med digitalisering och implementering av vårt nya system och här förväntas du vara med att påverka och forma framtidens fastighetsförvaltning i nära samarbete med förvaltning och byggavdelningen.
Du blir en viktig del av vår enhet, vars främsta uppdrag är att utveckla och effektivisera förvaltningsadministrationen. Genom digitalisering och processeffektivisering skapar vi sömlösa informationsflöden från projekt till förvaltning och säkrade arbetssätt för underhåll av våra fastigheter.
Typiska arbetsuppgifter:
- Utveckla och implementera processer för informationshantering tillsammans med enhetschef.
- Driva enhetens digitala utveckling och vara en pådrivare inom ny teknologi.
- Säkerställa effektiv hantering av fastighets- och byggnadsinformation i våra system.
- Fungera som intern kravställare för informationsleveranser i större byggprojekt.
- Ansvara för överföring av fastighetsinformation från projekt till förvaltning.
- Stötta enheten i varierande arbetsuppgifter och bidra till att hantera den dagliga verksamheten.
- Hålla dig ajour med branschens utveckling genom omvärldsbevakning.
Vem söker vi?
- Du har en relevant högskoleutbildning inom exempelvis fastighetsförvaltning, bygg eller närliggande område.
- Du har minst ett årserfarenhet av arbete med byggnadsinformation eller liknande uppgifter.
- Erfarenhet från fastighets- eller förvaltningsbranschen är starkt meriterande.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som gärna tar initiativ, driver aktiviteter framåt och strävar efter att uppnå resultat. Med din självständighet tar du ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt arbete för att säkerställa att processerna rör sig framåt på ett effektivt sätt. Du har ett strategiskt tankesätt och förmågan att se helheten, vilket gör att du beaktar långsiktiga konsekvenser i dina beslut och anpassar dina handlingar därefter. Dessutom har du kunskap inom ditt område och ett engagemang för att kontinuerligt uppdatera dina kunskaper.
Vad vi erbjuder:
- En transparent verksamhet där vi har högt i tak och delar idéer, nya tankesätt och uppmuntrar delaktighet.
- En träningsretur som innebär att du kan registrera din träning utanför arbetstid och få tillbaka i ledighet.
- Fri eller subventionerad träningpå ett flertal gym här i Västerås.
- Fantastiska kollegor som kan, som orkar och som vill göra skillnad varje dag.
- En verksamhet med en stark kultur, tydliga värderingar och en förankrad vision.
- Möjligheten att få vara med och utveckla en hel stad - vårt Västerås!
Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med möjlighet till hybridarbete. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdagen är 4 december.