Publicerad: 2024-11-19
Coach Servicedesk
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.
En måndag morgon som alla andra, en mugg med lite halvvarmt kaffe och du har äntligen lämnat barnen på förskolan och skolan. Du sätter dig ner i stolen och ska starta din dag tillsammans med kollegorna som glatt hälsar och frågar om helgen varit bra. Men din, och så många andras vanliga måndag är inte längre någon annans verklighet.
Varje dag kan vi höra på nyheterna om krigen som härjar i Europa och i världen just nu. Hur skulle det kännas att du varje dag kunde sätta dig på din stol och vara med att bidra till att länder i nöd får en möjlighet att försvara sig, att få känna sig trygga? Att en vanlig måndag just kan bli en vanlig måndag igen. För att bidra till det behöver vi bli fler, så vi kan möta våra kunders efterfrågan. Och det är kanske just dig vi behöver inom vår IT-avdelning?
Din roll
Vi som jobbar på Group IT är ett stort gäng utspritt på flera orter i Sverige och vi servar hela Saab med IT. IT som möjliggör att vi kan bygga allt från Gripen, spaningsflyg, till ubåtar som kan försvara Sveriges gränser, eller hjälpa andra länder värna om sin rätt att få behålla sitt land. Nu behöver vi som sagt förstärkning och söker därför en inspirerande coach till vår Service Area IT Operations.
I den här rollen kommer du att arbeta nära våra servicedeskagenter, linjechefer och ansvariga för driften. Vi har ett stort gäng väldigt duktiga och hungriga medarbetare som är i början av sin karriär. Som coach blir det ditt ansvar att hjälpa till med att utveckla våra medarbetare ytterligare, men även kunna stötta i det operativa arbetet.
Det innebär exempelvis att du ansvarar för:
* Lyssna på medarbetares samtal och ge utvecklande feedback
* Stötta i medarbetare i mer utmanade samtal med användare
* Bidra proaktivt med förbättringar för öka användarupplevelsen
* Ansvara för onboarding och utvärdering av nya medarbetare
Värt att nämna är också att vår servicedesk ska, utöver att ge IT-support i världsklass, fungera som en plantskola. Efter ca 2 år kan en servicedeskmedarbetare gå vidare internt inom Saab, vilket gör att vi har en ganska hög men positiv personalomsättning. Där vi behöver dig som mest är på kontoret i Linköping, Mjärdevi.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Din profil
Vi tror att du är en inspiratör som med ditt engagemang kan få teamet att samarbeta i rätt riktning. Du ser varje enskild person och motiverar dem i sin professionella utveckling. Att arbeta i team motiverar dig, men du trivs också riktigt bra med stort eget ansvar för ditt arbete. Viss teknisk förståelse är meriterande och har du tidigare jobbat i en servicedesk eller med kundtjänst ser vi det som väldigt positivt. Tyngdpunkten ligger på du gillar att arbeta med människor och se dem utvecklas.
Hos oss kan förutsättningarna ändras snabbt utifrån användarnas behov, men det triggar dig då du har viljan, engagemanget och intresset av att lära dig. Vi tror att du har erfarenhet sedan tidigare av att leda medarbetare, kanske inom just IT, du talar svenska och engelska flytande och är en positiv person som också tycker om att ha roligt på jobbet.
Vad du blir en del av
Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.
Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
En måndag morgon som alla andra, en mugg med lite halvvarmt kaffe och du har äntligen lämnat barnen på förskolan och skolan. Du sätter dig ner i stolen och ska starta din dag tillsammans med kollegorna som glatt hälsar och frågar om helgen varit bra. Men din, och så många andras vanliga måndag är inte längre någon annans verklighet.
Varje dag kan vi höra på nyheterna om krigen som härjar i Europa och i världen just nu. Hur skulle det kännas att du varje dag kunde sätta dig på din stol och vara med att bidra till att länder i nöd får en möjlighet att försvara sig, att få känna sig trygga? Att en vanlig måndag just kan bli en vanlig måndag igen. För att bidra till det behöver vi bli fler, så vi kan möta våra kunders efterfrågan. Och det är kanske just dig vi behöver inom vår IT-avdelning?
Din roll
Vi som jobbar på Group IT är ett stort gäng utspritt på flera orter i Sverige och vi servar hela Saab med IT. IT som möjliggör att vi kan bygga allt från Gripen, spaningsflyg, till ubåtar som kan försvara Sveriges gränser, eller hjälpa andra länder värna om sin rätt att få behålla sitt land. Nu behöver vi som sagt förstärkning och söker därför en inspirerande coach till vår Service Area IT Operations.
I den här rollen kommer du att arbeta nära våra servicedeskagenter, linjechefer och ansvariga för driften. Vi har ett stort gäng väldigt duktiga och hungriga medarbetare som är i början av sin karriär. Som coach blir det ditt ansvar att hjälpa till med att utveckla våra medarbetare ytterligare, men även kunna stötta i det operativa arbetet.
Det innebär exempelvis att du ansvarar för:
* Lyssna på medarbetares samtal och ge utvecklande feedback
* Stötta i medarbetare i mer utmanade samtal med användare
* Bidra proaktivt med förbättringar för öka användarupplevelsen
* Ansvara för onboarding och utvärdering av nya medarbetare
Värt att nämna är också att vår servicedesk ska, utöver att ge IT-support i världsklass, fungera som en plantskola. Efter ca 2 år kan en servicedeskmedarbetare gå vidare internt inom Saab, vilket gör att vi har en ganska hög men positiv personalomsättning. Där vi behöver dig som mest är på kontoret i Linköping, Mjärdevi.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Din profil
Vi tror att du är en inspiratör som med ditt engagemang kan få teamet att samarbeta i rätt riktning. Du ser varje enskild person och motiverar dem i sin professionella utveckling. Att arbeta i team motiverar dig, men du trivs också riktigt bra med stort eget ansvar för ditt arbete. Viss teknisk förståelse är meriterande och har du tidigare jobbat i en servicedesk eller med kundtjänst ser vi det som väldigt positivt. Tyngdpunkten ligger på du gillar att arbeta med människor och se dem utvecklas.
Hos oss kan förutsättningarna ändras snabbt utifrån användarnas behov, men det triggar dig då du har viljan, engagemanget och intresset av att lära dig. Vi tror att du har erfarenhet sedan tidigare av att leda medarbetare, kanske inom just IT, du talar svenska och engelska flytande och är en positiv person som också tycker om att ha roligt på jobbet.
Vad du blir en del av
Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.
Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här