Publicerad: 2024-11-19

Logotyp

Customer Manager till GKN Aerospace

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du arbeta i en central roll där du är ansiktet utåt för vår verksamhet och kundernas viktigaste kontaktpunkt? Nu söker GKN Aerospace en engagerad och strategisk Customer Manager som ska säkerställa framgångsrika leveranser och driva förbättringsinitiativ som stärker både kundrelationer och affärsresultat. Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget

GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.Dina arbetsuppgifter

Som Customer Manager har du ansvar för att leda och koordinera kundspecifika aktiviteter på såväl operativ som strategisk nivå. Du fungerar som kundens röst i organisationen och arbetar aktivt för att förbättra leveransprestanda. I det dagliga arbetet kommunicerar du med kunder i frågor som rör bland annat leveransuppföljning och avvikelsehantering. Du ansvarar även för finansiella prognoser och uppföljning av produktionsvolymer, samtidigt som du hanterar risker och möjligheter i projekten.

I rollenarbetar du både på operativ och strategisk nivå. En viktig del av rollen är att säkra orderhanteringen och att följa upp nyckeltal kopplade till leveransprestanda. Vidare ansvarar du för att följa upp och rapportera kundernas utvärderingar samt säkerställa att alla programhanteringsstandarder efterlevs.

På strategisk nivå arbetar du med att utveckla och implementera förbättringsplaner som syftar till kostnadsreducering, prissättningsstrategier och processförbättringar. Du ser till att kontraktsåtaganden och affärsmål uppfylls och medverkar till att identifiera möjligheter för affärsutveckling inom befintliga avtal. I samarbete med andra funktioner bidrar du också till att fatta strategiska beslut inom inköp och produktionsplanering.

Din profil

Vi söker dig som har en kandidatexamen inom teknik eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet från liknande roller och samt engod förståelse för data- och nyckeltalsdriven prestationshantering. Har du dessutom arbetat med programhantering, produktion, supply chain eller inköp är detta meriterande.

Som person är du resultatorienterad, ansvarstagande och har en tydlig känsla för engagemang samt en förmåga att kunna balansera strategiska mål med dagliga operativa uppgifter. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift, och har lätt för att skapa goda relationer med människor på alla nivåer i organisationen.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är öppen, ärlig och serviceinriktad. Du är strukturerad och lösningsorienterad, med en hög social kompetens som gör att du enkelt kan skapa entusiasm och energi i teamet. Rollen kräver också att du trivs i en miljö med högt tempo och att du har en stark drivkraft att nå resultat och skapa framgång tillsammans med andra.

Tjänsten kräver att du genomgår och är godkänd enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För tjänster där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassning kan det i vissa fall handla om specifika medborgarskapskrav.

Ansökningsförfarande

I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Olivia Rogö, olivia.rogo@skill.se

Om Skill

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Trollhättan

Populära jobb i Trollhättan