Publicerad: 2024-11-19

Logotyp

Receptionist till Administrativa enheten

Adress

Örebro

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vill du bli en vardagshjälte? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete som receptionist där du får vara med och ge service till medborgarna och bidra till den administrativa enheten inom Socialförvaltningen. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Välkommen till oss på Administrativa enheten inom område Individ- och familjeomsorg!

Som receptionist hos oss kommer du att ansvara för att receptionen är bemannad så att våra besökare får det stöd och hjälp dem behöver. Du ger även ett övergripande stöd gällande administration, lokaler, arkivhantering och posthantering med mera. Vid din sida har du tio kollegor med olika typer av administrativa arbetsuppgifter och i den här rollen kommer du ha beröringspunkter med många av dem vilket leder till ett varierat och roligt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter:

• receptionsarbete, posthantering och felanmälningar
• bokning av bilar och lokaler
• arkivhantering, beställningar, registerutdrag, larmhantering
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningens huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Administrativa enheten ingår i Socialförvaltningens område Individ- och familjeomsorg och är en servicefunktion som tillhandahåller Socialnämndens verksamheter med bland annat kunskap, administrativt stöd och fakturahantering.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som receptionist är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Som person är du trygg och stabil samt har en förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer. Du har erfarenhet av att bemöta personer i en utsatt position och har ett lågaffektivt bemötande. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med klienter och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av receptionsarbete
• erfarenhet av socialt arbete och att möta människor i behov av samhällets stöd

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom socialtjänst 
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex. Lifecare, Raindance, Visma, W3D3, teams 
• flerspråkighet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 december. Löpande urval kan komma att ske. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Örebro

Populära jobb i Örebro