Publicerad: 2024-11-19
Administratör med inriktning mot personaladministration
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Välkommen till oss
Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet med fokus på medborgarna.
Till vår avdelning stöd, service och omsorg söker vi nu en driven och strukturerad administratör med fokus på daglig personaladministration, främst med inriktning mot vår kommunala hemtjänst i Skarpnäck och Hammarbyhöjden.
Vi erbjuder
Denna tjänst omfattar administrativt stöd till enheternas chefer och har en central roll i arbetet med planering och administrativt stöd för att minska deltider och timanställningar. Det här är en tjänst som passar dig som vill vara med att utveckla och förbättra våra administrativa rutiner och processer, inom ramen för uppdraget. Tjänsten är en visstidsanställning med möjlighet till förlängning.
Din roll
Som administratör kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter, både med att stötta våra chefer och medarbetare med administration men även i verksamhetens personalsystem. Arbetet sker inom äldreomsorgen, hemtjänsten vilket innebär att du arbetar mot flera enheter med verksamhetsnära stöd. I verksamheterna arbetar du i nära samarbete med enheternas planerare som ansvarar för den dagliga planeringen och bemanningen.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Personaladministration:
Kunskapsstöd kring åtkomst till personalsystem, inklusive behörigheter
Ge stöd till chefer och medarbetare i löne- och anställningsrelaterade frågor.
Delta tillsammans med enhetschefer vid rekryteringsprocesser
Administration kring anställningsavtal och intyg
Hantering av personaladministrativa frågor för vikarier
Planering:
Bidra i planering och analys av scheman för att minska behovet av deltid och timanställda
Planering av arbetstid och scheman vid anställningar i samverkan med enhetschef
Introduktionsplanering i samband med nyanställning
Semesterplanering
Din kompetens och erfarenhet
Gymnasieexamen eller yrkesutbildning inom personaladministration, ekonomi eller liknande område som arbetsgivaren anser likvärdig
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta inom Stockholms stad med liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i löne- och/eller bemanningssystem
Kunskap om LAS (lagen om anställningsskydd) och ATL (arbetstidslagen)
Erfarenhet av arbete i system som exempelvis LISA, Medvind, WinLas
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är van vid att arbeta självständigt, kan hantera arbetsuppgifter med tidsfrister och har en tydlig och rak kommunikation. Du har ett professionellt bemötande och är serviceinriktad i kontakten med chefer, medarbetare och andra samarbetspartners.
Övrigt
Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och möjligheten att köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och gruppträning till ett mycket förmånligt pris. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar.
Läs mer om staden som arbetsgivare här: jobba.stockholm.se/formaner
Intresserad?
Om du vill bli en del av oss, tveka inte att skicka in ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-12-03. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Välkommen till oss
Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet med fokus på medborgarna.
Till vår avdelning stöd, service och omsorg söker vi nu en driven och strukturerad administratör med fokus på daglig personaladministration, främst med inriktning mot vår kommunala hemtjänst i Skarpnäck och Hammarbyhöjden.
Vi erbjuder
Denna tjänst omfattar administrativt stöd till enheternas chefer och har en central roll i arbetet med planering och administrativt stöd för att minska deltider och timanställningar. Det här är en tjänst som passar dig som vill vara med att utveckla och förbättra våra administrativa rutiner och processer, inom ramen för uppdraget. Tjänsten är en visstidsanställning med möjlighet till förlängning.
Din roll
Som administratör kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter, både med att stötta våra chefer och medarbetare med administration men även i verksamhetens personalsystem. Arbetet sker inom äldreomsorgen, hemtjänsten vilket innebär att du arbetar mot flera enheter med verksamhetsnära stöd. I verksamheterna arbetar du i nära samarbete med enheternas planerare som ansvarar för den dagliga planeringen och bemanningen.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Personaladministration:
Kunskapsstöd kring åtkomst till personalsystem, inklusive behörigheter
Ge stöd till chefer och medarbetare i löne- och anställningsrelaterade frågor.
Delta tillsammans med enhetschefer vid rekryteringsprocesser
Administration kring anställningsavtal och intyg
Hantering av personaladministrativa frågor för vikarier
Planering:
Bidra i planering och analys av scheman för att minska behovet av deltid och timanställda
Planering av arbetstid och scheman vid anställningar i samverkan med enhetschef
Introduktionsplanering i samband med nyanställning
Semesterplanering
Din kompetens och erfarenhet
Gymnasieexamen eller yrkesutbildning inom personaladministration, ekonomi eller liknande område som arbetsgivaren anser likvärdig
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta inom Stockholms stad med liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i löne- och/eller bemanningssystem
Kunskap om LAS (lagen om anställningsskydd) och ATL (arbetstidslagen)
Erfarenhet av arbete i system som exempelvis LISA, Medvind, WinLas
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är van vid att arbeta självständigt, kan hantera arbetsuppgifter med tidsfrister och har en tydlig och rak kommunikation. Du har ett professionellt bemötande och är serviceinriktad i kontakten med chefer, medarbetare och andra samarbetspartners.
Övrigt
Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och möjligheten att köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och gruppträning till ett mycket förmånligt pris. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar.
Läs mer om staden som arbetsgivare här: jobba.stockholm.se/formaner
Intresserad?
Om du vill bli en del av oss, tveka inte att skicka in ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-12-03. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.