Publicerad: 2024-11-19
Incident & Problem Manager till vår kund i Malmö/Hässleholm
Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker en processledare för Incident- och Problem management-processerna. Rollen innebär ansvar för att utveckla, förfina, kommunicera, följa upp och säkerställa efterlevnad av processerna. Du kommer att arbeta nära kollegor inom digitalisering och IT, externa leverantörer och processägaren. Syftet är att minimera påverkan av IT-relaterade incidenter och problem på verksamheten, samt att se till att information och lösningar dokumenteras.
Arbetsuppgifter:
- Dokumentera, informera och utbilda kring Incident- och Problem-processerna.
- Samarbeta med processägaren för att vidareutveckla processerna.
- Etablera arbetssätt för kontinuerlig förbättring av processer, arbetsflöden, instruktioner, kommunikation, roller och ansvar, både internt och externt tillsammans med leverantörer.
- Säkerställa koordinering och samordning av resurser för att lösa kritiska incidenter dygnet runt.
- Se till att både organisationen och leverantörer följer överenskomna flöden för hantering av incidenter och problem.
- Skapa rapporter, analysera trender och säkerställa att åtgärder genomförs där det behövs.
- Upprätthålla en löpande dialog kring incident- och problemflöden med alla involverade parter.
- Säkerställa rapportering på kritiska incidenter och problem.
Obligatoriska krav:
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Flerårig och aktuell arbetslivserfarenhet inom operativ ledning och uppföljning av incidenter och problem, samt anpassning och utveckling av processerna.
- God kompetens inom ITIL och dess olika processer.
- Erfarenhet av arbete med incident- och problemhantering i komplexa IT-miljöer och i samarbete med flera externa leverantörer.
Mervärdeskrav:
- Erfarenhet av att arbeta med ITIL i en agil miljö.
Kunden söker en person med förmågan att förbättra både processer och metoder över tid. Det är viktigt att ha en god kommunikativ förmåga och att kunna hantera dialog med personer på olika kompetensnivåer inom området. Som person är du drivande, lyhörd, serviceinriktad och resultatfokuserad, med en stark vilja att ständigt förbättra. Erfarenhet av att nätverka med både verksamhet, externa leverantörer och IT-verksamheten är en fördel. Kunden kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Uppdraget kan utvecklas över tid till att även omfatta andra kvalitetshöjande åtgärder.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.