Publicerad: 2024-11-20
Projektledare inom digital marknadsföring och event
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa inom oförglömliga mässor och framtidens event? Har du erfarenhet av att driva egna kampanjer från idé till genomförande? Nordic Live Expo söker en Social Media Event Specialist till teamet i Göteborg. Hos oss får du möjlighet att vara delaktig i skapandet av oförglömliga upplevelser!
Om Live Expo
Grundat av branschpionjärer med fingertoppskänsla för marknadstrender och affärsmannaskap är Live Expo banbrytande inom mässor, möten, konferenser och event. Med en passion för innovation och kreativitet faciliterar de mötesplatser där besökare kan skapa kontakt, göra affärer och inspireras av varandra. Sedan start har de arrangerat hundratals mässor och event som inte bara satt standarden, utan även skapat helt nya trender i branschen. Idag är Live Expos arrangemang välbesökta och fyllda med både startups och etablerade företag som frekvent visar upp sina nyheter inom hi-tech, samhällsutveckling och affärsutveckling. Här händer nästa stora grej.
Om tjänsten
I denna kreativa och varierade roll ansvarar du för vår digitala marknadsföring och sociala medier. Du skapar engagerande innehåll och grafisk produktion för både digitala och fysiska kanaler och ser till att våra event och mässor ger en minnesvärd upplevelse för besökare och utställare. Du kommer ansvara för att utveckla strategier, sätta upp kampanjer samt analysera trafik och kontinuerlig optimera kampanjernas resultat baserat på mätbara KPI:er.
Som eventansvarig på våra mässor ansvarar du även för genomförandet av evenemang, inkluderar att boka personal till mässorna, boka föreläsare, skapa utskick, marknadsföra mot besökare och säkerställa exponering under mässorna.
Din profil
- Eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom strategisk kommunikation, growth marketing eller e-commerce.
- Minst 1 års erfarenhet att arbeta i Meta Business Suit och Google Analytics med publicering, analysering, annonsering och optimering.
- Erfarenhet av att skapa målgruppsanpassat och engagerande innehåll till digitala kanaler som driver konvertering och är varumärkesbyggande.
- Kunskap inom Adobe Creative Suite, framför allt Photoshop.
- Erfarenhet av något CMS-system (t.ex. Wordpress).
- Erfarenhet inom retail eller event- och mässbranschen är ett plus.
- Flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Detta är en bred och dynamisk roll som passar dig som älskar att dela med dig av din kunskap och ständigt lära dig nya saker. Live Expo kulturen präglas av en organisation i tillväxt, förändring och utveckling.
Vi söker dig som...
- Har erfarenhet av att driva egna kampanjer från Idé till genomförande och är en nyfiken entusiast som tar ansvar och driver processer framåt.
- Är en problemlösare som översätter behov till smarta lösningar och en doer som ger allt för att nå framgång.
- Får energi av att jobba i ett högt tempo i en organisation som är öppen för förändring och förbättring och allt var det innebär.
Vad Nordic Live Expo erbjuder dig
Välkommen till ett entusiastiskt team på Nordic Live Expo! Här blir du en viktig del av vår framtidsresa, där du får möjlighet att använda din kreativitet och kunskap i en stimulerande och stödjande miljö. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats med ett socialt och energiskt gäng som, precis som du, brinner för att göra varje dag spännande och givande.
Övrigt
Start: Omgående med hänsyn i eventuell uppsägningstid
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag-Fredag
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtidens event? Sök nu och bli en del av Nordic Live Expos framgångsresa!
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Rebecka Svensson på rebecka.svensson@onepartnergroup.se.
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.