Publicerad: 2024-11-20
Orderadministratör / Säljsupport till Techpoint
TechPoint Systemteknik AB grundades 2000 och är ett dotterbolag till Johan Nordström Verktygsmaskiner AB. Huvudkontoret ligger i Sollentuna och lager i Vallentuna, båda belägna norr om Stockholm. Deras kärnverksamhet inriktas på att vara systemleverantör av skärande och hållande verktyg samt verkstads- och lagerutrustning till svensk industri men sträcker sig även till kunder inom andra segment där högsta kvalitet premieras.
De har ett gott rykte som en fin arbetsgivare i branschen och kulturen präglas av samarbete, kamratskap och frihet under ansvar. Nu söker vi en orderadministratör till deras backofficeavdelning.
Om tjänstenI rollen har du två ansvarsområden, delsansvarar du för att hantera inkommande beställningar och förfrågningar via telefon och e-post. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och andra funktioner som exempelvis säljare och produktspecialister. Du är länken mellan kund och leverantör, därigenom har du dagligen kontakt med såväl interna som externa intressenter. Den andra delen av rollen innebär att duarbetar och administrerari affärssystemet Visma Business och Excel. Du arbetar med uppdatering av prislistor och importerar samt integrerar dessa konverterade listor och produkteri Techpoints interna system och webbsidor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Behandling av beställningar, via mail och telefon.
- Hantering av orderbekräftelser, bevakning och uppföljning.
- Arbete i affärssystemet Visma Business för orderhantering och administration.
- Systemadministration i form av bearbetning av prislistor i Excel och konvertering till CSV-format för import i Techpoints interna system.
Du som söker tjänsten har troligtvis en bakgrund som ordermottagare och är en administratör av rang. Samtidigt har du en god system och datorvana med ett starkt system-intresse och har god erfarenhet av att arbeta i Excel och Visma Business.Det är viktigt att du har en förmåga att ta ansvar och säkerställa att du ger bästa service såväl internt som externt. Du har ständig dialog med kunder och leverantörer därför är det viktigt att du känner dig trygg i både svenska och engelska.
Som person ser vi att du är kommunikativ och strukturerad. Du är duktig på att hålla många bollar i luften samtidigt och du har en förmåga att hålla humöret uppe. För att passa in i företagskulturen ser du teamwork som självklart! I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
- Tidigare erfarenhet inom order- och systemadministration
- Kunskap i Visma Business
- Goda kunskaper iexcel
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift
- Start: Omgående
- Plats: Sollentuna
- Omfattning: Heltid
- Lön: Enligt överenskommelse
- Övrigt: Det här är ett konsultuppdrag på 9 månadermed möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget.
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.