Publicerad: 2024-11-21
Ekonomiassistent till kund i Göteborg
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en självgående, noggrann och strukturerad person på jakt efter en spännande utmaning? Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund i Göteborg vara något för dig!
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta hos ett väletablerat bostadsbolag och ingå i ett team om fyra personer. Rollen innebär ansvar för en effektiv hantering av leverantörsfakturor, kundfakturor samt registrering av bokföringsordrar.
Tjänsten är tidsbegränsad med start omgående och omfattar:
• Heltid fram till februari 2025, därefter 50 % fram till sommaren.
• Möjlighet till förlängning eller sommarjobb i juli och augusti kan finnas.
Dina arbetsuppgifter
• Hantera leverantörsfakturor.
• Skapa kundfakturor.
• Reducering och debitering på hyresavier.
• Hantera krav, påminnelser och pappersfakturor.
• Registrera bokföringsordrar och stödja vid bokslut.
• Avstämningar och andra administrativa uppgifter.
Personprofil
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarskännande och initiativtagande. Det är önskvärt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är av stor betydelse att du är organiserad, engagerad och utåtriktad med en god social förmåga. Arbetet ställer också höga krav på att du är självgående och har en förmåga att se vad som behöver göras.
Vidare söker vi dig som har:
• Tidigare erfarenhet av fakturahantering.
• Examen från ekonomiutbildning (högskola- eller YH-nivå).
• Goda kunskaper i Excel och svenska språket.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen och momshantering är ett plus.
• Erfarenhet av system som Agresso, Proceedo och Fast2 är önskvärt, men vi erbjuder upplärning.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Ca 75 %, med variation enligt behov: heltid till februari, därefter deltid (50 %).
Arbetstider: Dagtid, måndag till fredag.
Placering: Huvudkontor i Göteborg.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Är du en självgående, noggrann och strukturerad person på jakt efter en spännande utmaning? Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund i Göteborg vara något för dig!
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta hos ett väletablerat bostadsbolag och ingå i ett team om fyra personer. Rollen innebär ansvar för en effektiv hantering av leverantörsfakturor, kundfakturor samt registrering av bokföringsordrar.
Tjänsten är tidsbegränsad med start omgående och omfattar:
• Heltid fram till februari 2025, därefter 50 % fram till sommaren.
• Möjlighet till förlängning eller sommarjobb i juli och augusti kan finnas.
Dina arbetsuppgifter
• Hantera leverantörsfakturor.
• Skapa kundfakturor.
• Reducering och debitering på hyresavier.
• Hantera krav, påminnelser och pappersfakturor.
• Registrera bokföringsordrar och stödja vid bokslut.
• Avstämningar och andra administrativa uppgifter.
Personprofil
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarskännande och initiativtagande. Det är önskvärt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är av stor betydelse att du är organiserad, engagerad och utåtriktad med en god social förmåga. Arbetet ställer också höga krav på att du är självgående och har en förmåga att se vad som behöver göras.
Vidare söker vi dig som har:
• Tidigare erfarenhet av fakturahantering.
• Examen från ekonomiutbildning (högskola- eller YH-nivå).
• Goda kunskaper i Excel och svenska språket.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen och momshantering är ett plus.
• Erfarenhet av system som Agresso, Proceedo och Fast2 är önskvärt, men vi erbjuder upplärning.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Ca 75 %, med variation enligt behov: heltid till februari, därefter deltid (50 %).
Arbetstider: Dagtid, måndag till fredag.
Placering: Huvudkontor i Göteborg.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!