Publicerad: 2024-11-21
Samordnare till Bemanningsenheten
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om Bemanningsenheten
Bemanningsenheten är en central enhet inom socialtjänsten som har i uppdrag att bemanna, rekrytera, bevaka företrädesrätt och konvertering utifrån bestämmelserna i LAS och schemaläggningsstöd till chefer.
Bemanningsenheten har även en tillsvidareanställd bemanningspool med cirka 40 medarbetare och på kontoret är vi 14 samordnare med olika ansvarsområden samt två enhetschefer.
Om jobbet
Vi söker dig som är utvecklings- och möjlighetsinriktad och vill vara delaktig i Bemanningsenhetens uppdrag, verksamhet och utveckling. Som samordnare är din huvudarbetsuppgift att bemanna korttidsbehov inom verksamhetsområdena funktionshinder, socialpsykiatri, personlig assistans och äldreomsorg samt våra externa köpare inom kommunen.
Arbetsuppgifter
- Du ansvarar för att tillsätta timvikarier och medarbetare i bemanningspoolen till arbetspass i verksamheter där ordinarie personal är frånvarande.
- Hantera sjuk- och friskanmälningar
- Hantera schemaändringar, partiella scheman och personaladministration såsom anställningsavtal och administrativt arbete kring timvikarier och pool.
- Vara med och utveckla Bemanningsenhetens uppdrag
- Övriga administrativa uppgifter kan även ingå i tjänsten
Du kommer ha kontakt med både enhetschefer, administratörer, timvikarier och personal utifrån Bemanningsenhetens uppdrag. För dig är det också viktigt att hålla dig uppdaterad inom de avtalsområden som Bemanningsenheten arbetar inom.
Vem söker vi?
- Din samarbetsförmåga utmärker dig och du arbetar bra med andra. Du är bra på att lyssna och kommunicera
- Du har serviceförmåga och är lojal, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
- Du är självgående och visar det genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du strukturerar ditt arbetssätt och driver ditt arbete vidare.
- Du är stabil vilket du visar genom att vara lugn och kontrollerad i stressituationer och att du fokuserar på rätt saker.
Arbetet är av mångsidig karaktär så du behöver vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt att lära dig nya saker och IT-system.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Vi söker dig som har gymnasial utbildning och erfarenhet med inriktning mot ovanstående beskrivning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Du ska ha god datorvana samt ha lätt för att lära nya program såsom bemanningssystem
- Du kan formulera dig väl i svenska språket när det gäller tal och skrift
Erfarenhet av administrativt arbete med bemanning i Medvind är meriterande.
Vi erbjuder
- Ett engagerat och stödjande team
- Ett arbete som gör skillnad
- Ett utvecklande och givande arbete
Vi ser fram emot din ansökan!
__________________________
För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning.
Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om Bemanningsenheten
Bemanningsenheten är en central enhet inom socialtjänsten som har i uppdrag att bemanna, rekrytera, bevaka företrädesrätt och konvertering utifrån bestämmelserna i LAS och schemaläggningsstöd till chefer.
Bemanningsenheten har även en tillsvidareanställd bemanningspool med cirka 40 medarbetare och på kontoret är vi 14 samordnare med olika ansvarsområden samt två enhetschefer.
Om jobbet
Vi söker dig som är utvecklings- och möjlighetsinriktad och vill vara delaktig i Bemanningsenhetens uppdrag, verksamhet och utveckling. Som samordnare är din huvudarbetsuppgift att bemanna korttidsbehov inom verksamhetsområdena funktionshinder, socialpsykiatri, personlig assistans och äldreomsorg samt våra externa köpare inom kommunen.
Arbetsuppgifter
- Du ansvarar för att tillsätta timvikarier och medarbetare i bemanningspoolen till arbetspass i verksamheter där ordinarie personal är frånvarande.
- Hantera sjuk- och friskanmälningar
- Hantera schemaändringar, partiella scheman och personaladministration såsom anställningsavtal och administrativt arbete kring timvikarier och pool.
- Vara med och utveckla Bemanningsenhetens uppdrag
- Övriga administrativa uppgifter kan även ingå i tjänsten
Du kommer ha kontakt med både enhetschefer, administratörer, timvikarier och personal utifrån Bemanningsenhetens uppdrag. För dig är det också viktigt att hålla dig uppdaterad inom de avtalsområden som Bemanningsenheten arbetar inom.
Vem söker vi?
- Din samarbetsförmåga utmärker dig och du arbetar bra med andra. Du är bra på att lyssna och kommunicera
- Du har serviceförmåga och är lojal, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
- Du är självgående och visar det genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du strukturerar ditt arbetssätt och driver ditt arbete vidare.
- Du är stabil vilket du visar genom att vara lugn och kontrollerad i stressituationer och att du fokuserar på rätt saker.
Arbetet är av mångsidig karaktär så du behöver vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt att lära dig nya saker och IT-system.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Vi söker dig som har gymnasial utbildning och erfarenhet med inriktning mot ovanstående beskrivning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- Du ska ha god datorvana samt ha lätt för att lära nya program såsom bemanningssystem
- Du kan formulera dig väl i svenska språket när det gäller tal och skrift
Erfarenhet av administrativt arbete med bemanning i Medvind är meriterande.
Vi erbjuder
- Ett engagerat och stödjande team
- Ett arbete som gör skillnad
- Ett utvecklande och givande arbete
Vi ser fram emot din ansökan!
__________________________
För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning.
Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.