Publicerad: 2024-11-21

Teknisk handläggare till Lekebergs kommun

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.

Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA. Tillsammans är vi cirka 70 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två tekniska handläggare i Lekebergs kommun. Du kommer att arbeta med myndighetsutövning som grävtillstånd, TA-planer, parkeringstillstånd och upplåtelse av allmän plats, bostadsanpassning med mera. Du kommer även ha ansvar för felanmälansystem, uppföljning av avtal, ta fram rutiner och arbetssätt för avdelningen och följa upp arbetet med kommunens kemikalieregister.

I tjänsten ingår dessutom att ansvara för kommunens fordonsflotta med fordonsanskaffningsplan, underhållsplaner och rutiner. Planering och utveckling av kommunal laddinfrastruktur ingår också. Du kommer självständigt inventera behov och ta fram planer/underlag för upphandlingar och genomföra dessa. Vidare ingår att ta fram erforderliga avtal, hantera fakturor och budget. Hur arbetsuppgifterna kring fordonsförvaltning fördelas beror på om det är en eller två tjänster som tillsätts.

Uppdraget att handlägga bostadsanpassningsärenden utförs för Lekebergs- och Laxå kommun och omfattar att:
• självständigt handlägga bostadsanpassningsärenden och utföra myndighetsutövning i beslutsfattande på delegation
• ta fram beslutsunderlag till nämnd
• diarieföring och dokumentation i verksamhetssystem
• ta in offerter och ta fram avtal
• utföra platsbesök och beställa samt följa upp åtgärder
• hantera fakturor och budget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning med lägst 180 hp inom tekniska områden (exempelvis byggnadsingenjör) alternativt dig som har eftergymnasial utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet inom myndighetsutövning, trafik eller mark och anläggning, eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
• grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift
• goda kunskaper i Office- paketet som word, outlook, excel
• B-körkort och kan/får köra bil.

Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och särskilt myndighetsutövning eller tillståndshandläggning, avtalsavrop och upphandling samt kund och medborgarbemötande
• skrift och vana av att upprätta professionella texter så som tjänsteskrivelser
• erfarenhet av trafikfrågor
• erfarenhet av arbete med fordon så som reparation, inköp, förvaltning
• kunskap inom husbyggnad
• Office 365, - teams, sharepoint,

För att trivas i rollen och ha de bästa förutsättningarna tror vi att du är en person som är självgående och har en god förmåga att driva och strukturera upp ditt arbete och dina uppdrag. Detta är särskilt viktigt eftersom du kommer vara med och implementera nya arbetsuppgifter. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad, bra på att kommunicera och återkoppla samt göra bedömningar.

Du har en förmåga att vara flexibel och anpassa dig efter nya förutsättningar och lätt för att samarbeta med andra. I den här rollen ingår att ha många kontaktytor, därför är det en fördel att kunna upprätta och behålla olika arbetsmässiga relationer. Uppdraget kräver att du har en förmåga att sätta saker i ett större sammanhang och kunna värdera vilken av de olika delarna som har det största värdet för att bidra på bästa sätt till helhetsbilden.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Lekeberg

Populära jobb i Lekeberg