Publicerad: 2024-11-21

Systemkunnig administratör inom försäkringsbranschen!

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

För dig med stort systemintresse som trivs i en administrativ roll med många internationella kontakter!

Om tjänsten
Vår kund, ett bolag inom försäkringsbranschen, har en tillfällig och spännande öppning för dig som trivs med administration, system och dokumentation. Till denna kunds team som präglas av bland annat god kommunikation söker vi därför dig som är tillgänglig för omgående start och som önskar vara del av en internationell miljö där du tillsammans med andra arbetar med försäkringsadministration.

Det här handlar om ett uppdrag som SJR-konsult med start omgående och fortsättning under cirka 6 månader. Du erbjuds en centralt belägen arbetsplats med flextid. Arbetet sker på heltid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär till stor del arbete kring dokumentation och administration i system, där ditt arbete tar vid framför allt när en försäkring är avtalad om. Arbetet omfattar att hantera frågor om försäkringar och villkor, att förbereda förnyelser av försäkringsskydd, att utfärda försäkringsdokument, att uppdatera försäkringsvillkor och att göra uppdateringar med övrig relevant information kopplad till försäkringar. Det ingår även att hantera dagliga uppkomna ärenden kring försäkringsvillkor och -policies. Du har en stor kontaktyta i din roll vilken innebär framför allt dialog på engelska.

Lämplig bakgrund
Du har arbetat i en internationell miljö och i en administrativ eller koordinerande roll där du fått erfarenhet av olika processer och moment som är i gång samtidigt. Här ser vi det som meriterande om du har någon form av arbetslivserfarenhet kopplad till just administration av försäkringar. Du har också god vana av att arbeta i olika system och är trygg i engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, har förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och trivs i att ha som huvudsakligt ansvar att uppdatera och administrera i system. Du har struktur i det du gör och kan därmed hantera flera olika parallella moment som är i gång. Du är även trygg i att ta de kontakter som arbetet kräver, och tycker om att kommunicera med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Manager Emelie Löfqvist på 0766471630 eller konsultchef Karin Fors på 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg